DAF CF Electric

Elektromos és hibrid tehergépkocsik

A jövőbe vezető úton nélkülözhetetlen társaink a korszerű és innovatív tehergépkocsik.

 

A hajtásláncok területén elért vezető pozíciónk kihangsúlyozására fejlett és innovatív tehergépkocsikkal jelentünk meg a piacon. Ezek közé tartoznak az elektromos LF és elektromos CF típusok a közepes tömegű és nehéz városi áruterítéshez, valamint a hibrid CF típus közepes távolságú, zéró károsanyag-kibocsátású modellje a városi területekre történő szállításhoz. Ez utóbbi típus hatótávolsága a legújabb, kifejezetten tiszta dízel technológiának köszönhetően jelentősen megnövekedett. Ezeket az innovatív megoldásokat azért fejlesztjük, hogy vezető szerepet tölthessünk be a nagyvárosok levegőminőségével kapcsolatos igények kielégítése terén, és csökkentsük a CO2-kibocsátás mértékét.

 
DAF-LF-Electric

Innovatív DAF LF Electric tehergépkocsi

A DAF LF Electric egy 19 tonnás, teljesen elektromos tehergépkocsi, amely zéró károsanyag-kibocsátással teszi lehetővé a nagyvárosi áruterítést. A tehergépkocsi Cummins technológiára épül, a 195 kW/266 LE teljesítményű elektromotornak köszönhetően (csúcsteljesítmény: 250 kW/340 LE). A motort egy akár 222 kWh kapacitású akkumulátorcsomag hajtja, amely teljesen megrakott tehergépkocsi esetén 220 km-es hatótávolságot biztosít. Mivel az akkumulátorcsomag moduláris, a kapacitást az ügyfél által igényelt hatótávolság szerint be lehet állítani. Nagyvárosi áruterítéshez a DAF LF Electric 220 kilométeres hatótávolsága ideális. 

 

Innovatív DAF CF Electric tehergépkocsi

A DAF CF Electric az ideális zéró károsanyag-kibocsátású megoldás a nagyobb rakománysúlyt és mennyiséget megkövetelő városi áruterítéshez. Ide sorolhatók azok az alkalmazások is, ahol az egy- vagy kéttengelyes félpótkocsik használatosak, például a szupermarketekhez történő áruszállítás esetén.

A CF Electric egy 4x2-es vontató, amely maximum 37 tonna jármű-kombináció össztömegű (GCW) alkalmazásokhoz használható. A tehergépkocsi a sokoldalú DAF CF („A 2018-as év nemzetközi tehergépkocsija”) sorozatára épül, és a VDL fejlett E-Power technológiáját alkalmazza a teljes egészében elektromos üzem érdekében. Az intelligens erőátvitel középpontjában a 210 kW/286 LE (csúcsteljesítmény: 240 kW/326 LE) teljesítményű elektromos motor áll, amelyet a 170 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag lát el energiával.

DAF-CF-Electric

A CF Electric hatótávolsága hozzávetőlegesen 100 kilométer, amely ideális az intenzív nagyvárosi áruterítő alkalmazásokhoz. Az akkumulátorok gyorstöltése 30 perc alatt elvégezhető, a teljes töltés pedig mindössze 1,5 órát vesz igénybe. Az áru fel- és lerakodása alatt el lehet végezni az akkumulátorcsomag töltését is.


 
DAF-CF-Hybrid

Innovatív DAF CF Hybrid tehergépkocsi

A DAF CF Hybrid típust arra fejlesztették ki, hogy elektromos meghajtással és zéró károsanyag-kibocsátással lehessen fuvarozni városi környezetben, ugyanakkor a legmodernebb, kifejezetten tiszta dízel technológiának köszönhetően városon kívül sokkal nagyobb működési hatótávolságot biztosítson. Az elektromos és a dízel meghajtás kombinációja maximális logisztikai hatékonyságot tesz lehetővé.

A kifinomult DAF CF Hybrid a rendkívül hatékony 10,8 literes PACCAR MX-11 motorral (330 kW/450 LE) és egy ZF elektromos motorral (75 kW/100 LE / csúcsteljesítmény: 130 kW/175 LE), valamint egy kifejezetten a hibrid hajtásláncokhoz tervezett ZF TraXon sebességváltóval van felszerelve. 

Az elektromos motort egy 85 kWh-s akkumulátorcsomag működteti, amely teljes mértékben elektromos, zéró károsanyag-kibocsátású, a jármű-kombináció legnagyobb össztömegétől függően 30–50 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Az akkumulátorok út közben a dízelmotor segítségével tölthetők, a töltőhelyen pedig egyenáramú töltővel van lehetőség az akkumulátorok töltésére. Az akkumulátorok teljes gyorstöltése 30 perc alatt elvégezhető, a 80%-os töltöttségi szintet pedig mindössze 20 perc alatt el lehet érni.

Városon kívül a CF Hybrid a környezetbarát és hatékony PACCAR MX-11 dízelmotorral működik. Ilyenkor a hibrid technológia az intelligens energiagazdálkodásnak köszönhetően további üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. A regeneratív energiát fékezéskor és sebességgel kapcsolatos vezérlések (pl. lejtmeneti sebességszabályozás és prediktív sebességtartás) esetén tárolja a rendszer. Az elektromotor ezt az energiát a dízelmotor munkájának segítésére használja, tovább csökkentve ezáltal az üzemanyag-fogyasztást.

A hibrid rendszer akkumulátorcsomagja látja el árammal az elektromos hajtásláncot, az elektromos levegőkompresszort és az opcionális intelligens e-mellékhajtást is. Az e-PTO hűtőberendezés üzemeltetésére használható félpótkocsikon hőmérséklet-szabályozott szállítás céljából; ezáltal még halkabb üzem lehetséges.

 

Helyszíni tesztek

Az első CF Electric tehergépkocsikat a legnagyobb ügyfelek 2018-ban kezdhetik alávetni az üzemi tesztelésnek, és 2019-ben hasonló üzemi tesztek elindítását tervezik az LF Electric és a CF Hybrid típusokkal is. A DAF azonnal készen áll ezeknek az innovatív tehergépkocsiknak a bevezetésére, amint a piac is készen áll erre.