„A megelőző karbantartás gondoskodik arról, hogy tehergépkocsijaink mindig úton legyenek”
Otero Trans SL
A spanyol kikötővárosban, Villanueva de Arosában található Otero Trans SL 1946-ban alakult, és kiterjedt tapasztalatokkal rendelkezik a folyékony friss áruk nemzetközi szállítása terén. A szállítmányok késedelmes kiszállítása nem opció. „Az időben végzett megelőző karbantartás felbecsülhetetlen értékű a vállalat számára” – mondja José Cuevas, az Otero Trans SL vezetője.
Ha friss termékekkel dolgozik, a pontos kiszállítás elengedhetetlen. A nem tervezett leállások már egyetlen Otero Trans SL jármű esetében is jelentős következményekkel járnak. José Cuevas rámutat: „Az ügyfelek elvárják, hogy termékeiket időben szállítsák ki. Romlandó termékekkel dolgozunk, ami azt jelenti, hogy nem engedhetünk meg magunknak késedelmet, mivel ez például a tejszín vagy a tej jelentős pazarlásához vezetne.”
A vállalat indulása óta az Otero Trans SL mindig a legjobb opciót választotta flottája számára. A DAF Trucks kivételesen megbízható partner mind a belföldi, mind a nemzetközi közúti fuvarozásban. A DAF-márkakereskedők még nagyobb megbízhatóságot kínálnak az ügyfeleknek azáltal, hogy időben végzett megelőző karbantartást ajánlanak és végeznek.
Megelőző karbantartás
Egy másik spanyol szakember, Iván Grela a megelőző karbantartás szakértője, aki elnyerte a „DAF Technician of the Year”, vagyis az év DAF-szerelője címet.
Kifejti, hogy a megelőző karbantartás alapvető fontosságú, és jelentős pénzmegtakarítás érhető el, különösen hosszú távon. „Ha nem végeznek megelőző karbantartást, az egyszerű hibák költséges károkhoz vezethetnek. Ez viszont hosszabb javítási időt és magasabb költségeket eredményez.”
Példaként említ egy olyan ügyfelet, aki nem követte a DAF-márkakereskedő tanácsait a megelőző karbantartás elvégzésére vonatkozóan. A megelőző karbantartás 600 euróba került volna. Az alkatrész, amelyet kicseréltek volna, végül meghibásodott, ami összesen 2700 eurós számlát eredményezett. A helyzetet tovább súlyosbítva a jármű három napig üzemen kívül volt, ami azt jelentette, hogy a vállalat nem tudott időben az ügyfélnek szállítani – ez pedig sajnálatos módon katasztrofálisan érintette a vállalat jó hírnevét.
A DAF-márkakereskedő tanácsa
A tehergépkocsi- és pótkocsialkatrészek kopása számos tényezőtől függ, például a szállítás típusától, az időjárástól és a szállításhoz használ utaktól. A DAF-márkakereskedések szakértői készíthetnek egy ajánlott karbantartási ütemtervet, amely jelzi, hogy az adott alkatrészeket mikor kell kicserélni. A tanácsot nem kötelező betartani – a szállítmányozó vállalat dönti el, hogy az alkatrészt ki kell-e cserélni vagy sem. „A legtöbb esetben az ügyfelek követik a tanácsainkat” – foglalja össze mondanivalóját Iván Grela.