Hibrid elektromos járművek
A két technológia legjava
A HEV, azaz hibrid elektromos járművek, a két technológia legjavát ötvözik: teljesen elektromos meghajtás a városokban és tiszta dízel technológia a lakott területen kívül. A DAF már egy ideje teszteli ezt a rendkívül ígéretes technológiát, amelynek megvan az a jelentős előnye, hogy szinte minden helyzethez képes alkalmazkodni.
DAF CF Hybrid
A jelenleg valós körülmények között tesztelt innovatív DAF CF Hybrid tehergépkocsik 10,8 literes PACCAR MX-11 dízelmotorral (akár 330 kW/450 LE teljesítménnyel) és ZF elektromos motorral (75 kW/100 LE, csúcsteljesítmény: 130 kW/175 LE) vannak felszerelve, beépített speciális ZF TraXon sebességváltóval a hibrid hajtásláncokhoz. Az elektromos motor egy 85 kWh-s akkumulátorcsomagból kapja az energiát, amely a dízelmotor használata közben töltődik. Ha az akkumulátor teljesen feltöltődött, a tehergépkocsi – az össztömegtől függően – akár 50 kilométeres elektromos hatótávolságot is képes elérni, ami több mint elegendő a városi környezeten belüli és kívüli közlekedéshez.
Lakott területen kívül a CF Hybrid a tiszta és hatékony PACCAR MX-11 dízelmotorral működik, amely nagy hatótávolságot kínál. A kipufogófék és a lejtmeneti sebességszabályozás által generált energiát az elektromos motor a dízelmotor támogatásához használja. Ez nagyon előnyös mind az üzemanyag-fogyasztás, mind pedig a CO2-kibocsátás szempontjából, amikor a dízelmotor van használatban.
Szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályok betartása
A hibrid megoldások lehetővé teszik a fuvarozók számára, hogy megfeleljenek az eddigi legszigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak. 2025-től kezdve számos európai város csak zéró károsanyag-kibocsátású haszonjármű használatát fogja engedélyezni a városközpontokban. A hibrid technológia tökéletes megoldást jelent a nehéz és közepes igénybevételre szánt tehergépkocsik esetén, amelyek nagyrészt a városi területeken kívül közlekednek. A teljesen elektromos meghajtás zéró károsanyag-kibocsátást biztosít a városközpontokban, míg a tiszta dízel technológia maximális hatótávolságot és rugalmasságot tesz lehetővé a városokon kívül.
Hibrid DAF-technológia
A DAF hosszú múltra tekint vissza a hibrid technológia terén. 2010-ben kifejlesztettük az LF Hybrid típust, amely 2 kilométeres teljesen elektromos hatótávolsággal bírt. A kísérleti XF Hybrid típust 2012-ben fejlesztettük ki, és 1,5 kilométert lehetett vele megtenni teljesen elektromos meghajtással. A 2016-os, az EU által finanszírozott projekt után elnevezett DAF Convenient egy hibrid tesztjármű volt, amely jobb üzemanyag-hatékonyságot és 3–6 kilométeres hatótávolságot ért el teljesen elektromos meghajtással. 2017-ben az EU EcoChamps projektjének keretén belül létrejött egy hibrid jármű, amelynél javult az üzemanyag-fogyasztás, és alacsonyabb költségek, valamint súly mellett 10 kilométert lehetett vele megtenni teljesen elektromos meghajtással.