![DAF-CF-Hybrid-main-press-release-iaa](/-/media/images/press-releases/exhibitions-and-events/2018/daf-cf-hybrid-main-press-release-iaa.jpg?mw=1920&rev=1af9d30b0ace48e79df503dab90e267a&hash=0CE3F1FB1152C974AB716FA129189592)
Hibrid elektromos járművek
A két technológia legjava
A HEV, azaz hibrid elektromos járművek, a két technológia legjavát ötvözik: teljesen elektromos meghajtás a városokban és tiszta dízel technológia a lakott területen kívül. A DAF már egy ideje teszteli ezt a rendkívül ígéretes technológiát, amelynek megvan az a jelentős előnye, hogy szinte minden helyzethez képes alkalmazkodni.
![DAF-CF-Hybrid-Driveline](/-/media/images/press-releases/exhibitions-and-events/2018/13-daf-cf-hybrid-driveline.jpg?mw=1200&rev=c352e68dbe6c48b0bba336a74f30ebe8&hash=68D47720F909B85FED70FD3DFFF09CD1)
DAF CF Hybrid
A jelenleg valós körülmények között tesztelt innovatív DAF CF Hybrid tehergépkocsik 10,8 literes PACCAR MX-11 dízelmotorral (akár 330 kW/450 LE teljesítménnyel) és ZF elektromos motorral (75 kW/100 LE, csúcsteljesítmény: 130 kW/175 LE) vannak felszerelve, beépített speciális ZF TraXon sebességváltóval a hibrid hajtásláncokhoz. Az elektromos motor egy 85 kWh-s akkumulátorcsomagból kapja az energiát, amely a dízelmotor használata közben töltődik. Ha az akkumulátor teljesen feltöltődött, a tehergépkocsi – az össztömegtől függően – akár 50 kilométeres elektromos hatótávolságot is képes elérni, ami több mint elegendő a városi környezeten belüli és kívüli közlekedéshez.
Lakott területen kívül a CF Hybrid a tiszta és hatékony PACCAR MX-11 dízelmotorral működik, amely nagy hatótávolságot kínál. A kipufogófék és a lejtmeneti sebességszabályozás által generált energiát az elektromos motor a dízelmotor támogatásához használja. Ez nagyon előnyös mind az üzemanyag-fogyasztás, mind pedig a CO2-kibocsátás szempontjából, amikor a dízelmotor van használatban.
Szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályok betartása
A hibrid megoldások lehetővé teszik a fuvarozók számára, hogy megfeleljenek az eddigi legszigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak. 2025-től kezdve számos európai város csak zéró károsanyag-kibocsátású haszonjármű használatát fogja engedélyezni a városközpontokban. A hibrid technológia tökéletes megoldást jelent a nehéz és közepes igénybevételre szánt tehergépkocsik esetén, amelyek nagyrészt a városi területeken kívül közlekednek. A teljesen elektromos meghajtás zéró károsanyag-kibocsátást biztosít a városközpontokban, míg a tiszta dízel technológia maximális hatótávolságot és rugalmasságot tesz lehetővé a városokon kívül.
![DAF-CF-Hybrid-Ghostview](/-/media/images/press-releases/exhibitions-and-events/2018/12-daf-cf-hybrid-ghostview.jpg?mw=1200&rev=56f9bd7a0e424099bb15455e92063dd3&hash=D974EBA1D15786536F5D83666476DC75)
![DAF-CF-Hybrid](/-/media/images/press-releases/exhibitions-and-events/2018/10-daf-cf-hybrid.jpg?mw=1200&rev=fbbad944f58348b09099452898a82b18&hash=63F12F27B063C1745C93DB659AFAF919)
Hibrid DAF-technológia
A DAF hosszú múltra tekint vissza a hibrid technológia terén. 2010-ben kifejlesztettük az LF Hybrid típust, amely 2 kilométeres teljesen elektromos hatótávolsággal bírt. A kísérleti XF Hybrid típust 2012-ben fejlesztettük ki, és 1,5 kilométert lehetett vele megtenni teljesen elektromos meghajtással. A 2016-os, az EU által finanszírozott projekt után elnevezett DAF Convenient egy hibrid tesztjármű volt, amely jobb üzemanyag-hatékonyságot és 3–6 kilométeres hatótávolságot ért el teljesen elektromos meghajtással. 2017-ben az EU EcoChamps projektjének keretén belül létrejött egy hibrid jármű, amelynél javult az üzemanyag-fogyasztás, és alacsonyabb költségek, valamint súly mellett 10 kilométert lehetett vele megtenni teljesen elektromos meghajtással.