
Akkumulátoros elektromos járművek
Zéró károsanyag-kibocsátási technológia belvárosi áruterítéshez
Több város is bejelentette azon szándékát, hogy a helyi levegőminőség javításának érdekében néhány éven belül már csak kibocsátásmentes járműveket engedjenek be a központba. Emiatt nagyon ígéretes jövő vár a teljesen elektromos tehergépkocsira. Szállítmányozási üzemeltetőként Önnek sem lesz más választása, mint hogy befektessen ilyen járművekbe, ha továbbra is szeretné majd kiszolgálni a városközpontokat.
Vezető szerep
A DAF vezető szerepet tölt be az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) gyártása terén. Végül is a DAF volt az egyik első tehergépkocsi-gyártó, amely teljesen elektromos tehergépkocsikkal végzett helyszíni tesztet ügyfelei közreműködésével a gyakorlati tapasztalatok megszerzése érdekében. A CF Electric ma már számos országban kapható.
Rendeljen most
A DAF CF Electric a VDL E-Power technológiájának köszönhetően teljesen elektromosan működik. A hajtáslánc középpontjában egy 210 kilowattos elektromos motor áll, amely egy 350 kWh teljes kapacitású (tényleges 315 kWh) lítium-ion akkumulátorcsomagból nyeri az energiát. A CF Electric legújabb generációja az alkalmazástól függően megnövelt, körülbelül 200 kilométeres hatótávolságra képes. DAF-márkakereskedője készséggel szolgál személyre szabott számítással az Ön felhasználása alapján, és segít meghatározni tehergépkocsijai optimális felhasználási módját.

Már le is szállították az első elektromos, háromtengelyes CF Electric szemétgyűjtő tehergépkocsikat hulladékgyűjtés céljára a ‘nulla károsanyag-kibocsátású’ nagyvárosi területeken.

Intelligens tervezés
Az elektromos hajtáslánc természetesen még mindig jelentős kihívásokkal néz szembe. Az elektromos áram termelése nem mindig ‘környezetbarát’; a nyilvános töltési infrastruktúra továbbra is sok kívánnivalót hagy maga után, az akkumulátorok drágák, nehezek és a kapacitásuk még mindig korlátozott. Az intelligens tervezés és minden adódó akkumulátortöltési alkalom (néha már akár fél óra is elegendő)—megragadása révén már most is megvalósítható a napi 500 elektromos kilométer—megtétele.
“Az elektromos tehergépkocsikkal való tervezés, illetve azok vezetése eltérő gondolkodásmódot igényel. Ügyelni kell arra, hogy a munka feleljen meg a tehergépkocsinak, nem pedig fordítva. A tehergépkocsi optimális használatának érdekében fontos szempont, hogy be- és kirakodás közben fel lehessen tölteni az akkumulátorokat. Az elektromos tehergépkocsi kiváló alternatívaként szolgálhat a városi áruterítésre.”
Eveline Manders
Tinie Manders Transport
