A biztonság ereje
Új mérce felállítása az iparágban
Nagyfokú biztonság
Az új generációs XF, XG és XG+ kiemelkedő biztonságot nyújt a járművezetők és a közlekedés más résztvevői számára. A nagyméretű ablakok, az alacsony övvonal és például a praktikus járdára néző ablak új szintre emeli a közvetlen látóteret. A közlekedésbiztonság tekintetében a masszív fülkeszerkezet, a kategóriaelső ergonómia és a nagyobb biztonságért felelős intelligens funkciók piacvezető helyre emelik az új generációs DAF-tehergépkocsikat.
Kiváló közvetlen és közvetett látótér
A rendkívül alacsony övvonalakkal rendelkező nagyméretű panorámaablakok, az opcionális járdára néző ablak és a felhajtható váltósofőr-ülés együttesen járul hozzá a kategóriaelső közvetlen látótér kialakításához. Ráadásul az új generációs DAF-tehergépkocsik többek között a DAF digitális megjelenítő rendszernek és a Corner Eye kamerarendszereknek köszönhetően élen járnak a közvetett látótér biztosításában is.
Ami a biztonságot illeti, a DAF mindig is a „kezek a kormányon, szemek az úton” elvet követte, ezért az új generációs DAF-járművek is kategóriaelső ergonómiát nyújtanak. Az összes vezetéshez kapcsolódó funkció, valamint a digitális kijelző menüje, a TraXon automata sebességváltó és az audió- és telefonfunkciók is a kormánykeréken és a kormányoszlopon elhelyezett bajuszkapcsolókkal vezérelhetők. A másodlagos vezetési funkciók fizikai kapcsolókkal vezérelhetők, amelyek a műszerfalon logikusan vannak elhelyezve, és könnyen kezelhetők. Ez a megközelítés garantálja, hogy a járművezető az útra koncentráljon, ami az optimális biztonság kiindulópontja.
Robusztus fülke, amelyet semmi sem ér váratlanul
Az új generációs DAF tehergépkocsik teljesen új és rendkívül erős fülkefelépítéssel rendelkeznek, amely minden oldalon megfelelő védelmet nyújt.
- Elöl energiaelnyelő ütközőelemek vannak beépítve.
- A fülke hátsó részén található ütközési zónák védelmet nyújtanak a mozgó rakománnyal szemben.
- A DAF vezérelt kormányoszlop-deformációs rendszere (CoDeS) biztosítja, hogy a kormánykerék elfelé mozduljon a járművezetőtől, például pótkocsi hátuljával való ütközés esetén.
- A műszerfalba épített energiaelnyelő zónák védik a járművezető térdét.
Programozott fülkeelmozdulási rendszer
Az új generációs DAF XF, XG és XG+ a DAF’egyedi és szabadalmaztatott programozott fülkeelmozdulási rendszerével (ProCaDis) rendelkezik, amely elülső ütközéskor 400 milliméteres fülke-elmozdulást tesz lehetővé az alvázon, hogy elnyelje az energiát és megakadályozza a fülke leválását. Ennek eredményeképpen megtartja a fülkeszerkezetet és maximalizálja a túléléshez szükséges teret a jármű utasai számára.
Intelligens aktív biztonság
Az új generációs DAF járművek az aktív biztonsági funkciók széles választékát kínálják. Ezek közé tartozik az automatikus vészfékezés, a sávelhagyás-figyelmeztetés, a fáradékonyságérzékelő rendszer és sok minden más. Az egyéb korszerű biztonsági funkciók közé tartozik a kiegészítő rögzítőfék-vezérlés és fékerő, a biztonságos pótkocsi-csatlakoztatás és -lekapcsolás, valamint a „fekete dobozként” működő Event Data Recorder (eseményadat-rögzítő). A DAF a piacon elsőként vezette be a járművezetőt támogató speciális rendszerek (ADAS) teljes körű választékát, amelyek segítenek minimalizálni a balesetek valószínűségét és csökkenteni azok súlyosságát.
Alcohol Interlock előkészítés
Minden új generációs DAF tehergépkocsi fel van szerelve az Alcohol Interlock előkészítésével: a szabványosított interfész és csatlakozó már fel van szerelve. A vezérlőegység blokkolja az indítómotort, ha az érzékelt alkoholérték a beállított határérték felett van. Motorindítás után a fülke klímavezérlése is használható, ha a rögzítőfék be van húzva. A DAF-alkoholszondát maga a PACCAR Parts szállítja, és a DAF-márkakereskedőtől rendelhető.
Ráfutásos ütközésre figyelmeztetés
A ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW) figyelmeztető hangot ad és vizuális jelzést is megjelenít a műszerfalon, sürgetve a járművezetőt az ütközés elkerülésére irányuló beavatkozásra.
DAF Corner View
A DAF Corner View a járdatükrök és elülső tükrök helyettesítésére használható, és a hagyományos tükrökhöz képest jelentősen növeli a látóteret. Ez a funkció az útbiztonság növelése érdekében, különösen a veszélyeztetett úthasználókra való tekintettel is fontos. A DAF Corner View kijelzője a váltósofőr oldalán lévő A oszlopra van felszerelve, pontosan a megfelelő helyre.
DAF közvetlen látótér rendszer
A DAF közvetlen látótér rendszer (DDVS) segítségével a fő és a nagy látószögű tükrök helyett behajtható, magasan a fülkére felszerelt kamerákat használhat, hogy minden időjárási körülmény esetén megfelelő legyen a rálátás. A monitorok az ergonómiai szempontokat figyelembe véve, a fülkebelső bal és jobb oldalán kaptak helyet, az olyan funkciók, mint az automatikus pásztázás, az extra széles látószög és a jégmentesítés révén pedig a DDVS biztonságos és könnyű manőverezést tesz lehetővé.
Prediktív sebességtartás
A prediktív sebességtartás GPS-technológiát alkalmaz a jármű pontos helyzetének meghatározásához, és így méri fel a következő 2 kilométer során várható vezetési körülményeket. Ezek alapján az információk alapján határozza meg az ideális sebességet adott tartományon belül.
Tolatókamera
A tolatókamera tolatás közben segít a járművezetőnek elkerülni az ütközéseket. A hátrameneti fokozat bekapcsolásakor automatikusan aktiválódik, és a kamera videóját jeleníti meg a fülke kiegészítő kijelzőjén. A kamera a tehergépkocsi-alváz vagy a vontatóegység hátuljára van felszerelve.
Drive-off Assist
Elindulás előtt vagy vezetés közben figyelmezteti a járművezetőt a jármű előtt álló veszélyeztetett úthasználókról.
Event Data Recorder (EDR)
Rögzíti a képeket és adatokat, amikor az ABS fékfigyelmeztetése aktiválódik; az adatok szükség esetén letölthetők.
DAF Drowsiness Detection
Felméri’a járművezető éberségét, és figyelmezteti, ha pihenőre van szükség.
Sebességkorlátozás-felismerés
Tájékoztatja a járművezetőt az aktuális sebességkorlátozásról.
Fejlett vészfékezési rendszer
A fejlett vészfékezési rendszer akár teljesen autonóm vészfékezést is képes biztosítani, hogy az álló és a mozgó járművel való ütközés 80 km/h-s sebességig elkerülhető legyen.
A világítás automatikus kiválasztása
Ez a standard funkció automatikusan aktiválja az országúti fényszórót zord és sötét vezetési körülmények között. Eső esetén az ablaktörlők is automatikusan bekapcsolnak. A jármű összes világítása, beleértve a pótkocsi lámpáit is, egyszerűen ellenőrizhető a jármű kulcsában található távvezérlő segítségével.
Teljes LED-világítás
A DAF volt az első a tehergépkocsi-iparban, amely LED-es technológiát vezetett be a fényszórókhoz, és most az első, oldalsó és hátsó világítás teljes körű kibővítésére alkalmazza. A legjobb minőséget biztosítja a legjobb látás és láthatóság, ezáltal a biztonság érdekében.
Adaptív sebességtartás
Az adaptív sebességtartás (ACC) automatikusan úgy szabályozza a tehergépkocsi sebességét, hogy fennmaradjon a biztonságos távolság a követett járműtől.
DAF Turn Assist
A DAF Turn Assist észleli kerékpárosokat és gyalogosokat, amikor a jármű kanyarodik. Nagyobb sebességnél a rendszer felhívja a figyelmet a holttérben lévő motorkerékpárra vagy gépkocsira, amelyet a járművezető sávváltáskor esetleg nem vesz észre. A DAF Turn Assist vizuális és hallható figyelmeztetéseket ad még rossz látási viszonyok között is.
DAF elektronikus rögzítőfék
Új opcionális biztonsági funkció, amely automatikusan bekapcsolja a rögzítőféket, például a motor leállításakor.
Sávelhagyás-figyelmeztetés
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) figyelmezteti a járművezetőt, ha a jármű vezetési hiba, álmosság vagy figyelmetlenség miatt el akarja hagyni a forgalmi sávot.
Kis sebességű pótkocsifék
Garantálja a pótkocsi biztonságos csatlakoztatását és leválasztását a pótkocsi fékjeinek független aktiválásával.
Rögzítőfék-rásegítés
A rögzítőfékkel együtt az összes féket aktiválja, ezzel biztosítva, hogy a tehergépkocsi ne mozduljon el rakodódaruval történő rakodás vagy lerakodás közben, illetve billenőplatós felépítmény működtetése közben.
Abroncsnyomás-figyelő
Az abroncsnyomás-figyelő rendszer az összes gumiabroncs nyomásának és hőmérsékletének folyamatos figyelésére szolgál. A rendszer figyelmeztetéseket ad le akkor, amikor valamelyik abroncs nyomása alacsony vagy hőmérséklete magas, ami lehetővé teszi a járművezetőnek, hogy időben cselekedjen.
Járműstabilitás-vezérlő
Az elektronikus fékrendszer járműstabilitás-vezérlő (VSC) rendszere megelőzi a becsuklást és a borulást.