
Új távlatok a hatékonyság terén
Páratlan hatékonyság
Az új generációs DAF XD a hatékonyság új etalonja az áruelosztási és szakipari szegmensben. A legalacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményező kiemelkedő teljesítménye a rendkívül aerodinamikus kialakításnak és a TraXon automatizált sebességváltóval felszerelt ultramodern PACCAR MX-11 hajtásláncnak köszönhető. A kedvező járműsúlyok és a kiváló szervizelhetőség kategóriaelső rakománysúlyt és üzemidőt biztosít.
Kiváló aerodinamika
Az új DAF XD nem csupán stílusos, de tetszetős is. A széles körű szimulációknak és próbautaknak köszönhető optimális járműkialakítással rendkívül alacsony légellenállást sikerült elérni a levegőnek a tehergépkocsi körül, a tehergépkocsin keresztül és alatta való tökéletes elvezetésével. Ez javítja az üzemanyag-hatékonyságot és csökkenti a károsanyag-kibocsátást, az új DAF XD tehát nagyszerű ajánlat vállalkozása számára.

Új szintre emelt hajtáslánc-teljesítmény
Az új generációs DAF XD esetében a hajtásláncot már a motortól kezdve minden szempontból az áruelosztásra és szakipari alkalmazásokra optimalizálták. A PACCAR MX-11 motorok számos újítással rendelkeznek a páratlan hatékonyság elérése érdekében.
- Öt teljesítményszint kapható:
XD 300 MX-11 (220 kW/299 LE)
XD 340 MX-11 (251 kW/341 LE)
XD 370 MX-11 (270 kW/367 LE)
XD 410 MX-11 (300 kW/408 LE)
XD 450 MX-11 (330 kW/449 LE) - Minden változat akár 150 Nm-rel nagyobb nyomatékot nyújt a legmagasabb fokozatban.
- Emellett a fordulatszám-csökkentést is lehetővé teszik, mindössze 900 ford/perc fordulatszámtól elérhető maximális nyomatékkal.
Az új MX motorfék akár 20%-kal nagyobb fékerőt biztosít alacsonyabb fordulatszámon. Az eredmény egy egyedi fékezési nyomatékgörbe, amely 1100 és 2100 ford/perc között lapos, ami a jelenleg kapható legtöbb 13 literes motorokéhoz hasonló.
Levegőszabályozás
Az új DAF XD korszerű légbeszívó rendszerrel rendelkezik. Az elülső légbeszívó a jármű előtt lévő levegőt használja fel – közvetlenül a motor felé vezető legrövidebb útvonalon vezeti. Ez az elvezetés minimális hőmérséklet-emelkedést, alacsony nyomásesést és a torlónyomásos levegő használatát eredményezi, ami maximális hatékonyságot garantál.
Motor utókezelő rendszere
Az egyedi, alváz felett elhelyezkedő kipufogó-szerkezet segít minimalizálni a motorból az utókezelő rendszerbe (EAS) áramló kipufogógázok hőveszteségét. A magas kipufogógáz-hőmérséklet optimális EAS-hatékonyságot biztosít, így a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érhető el.
Új szintre emelt hűtőrendszer
Az új generációs DAF-járművek esetében a hűtőrácson bejutó levegő minden egyes kilogrammja optimálisan hasznosul, így a lehető legkevesebbszer kapcsolnak be a ventilátorok. A hűtőrácson elhelyezett megújult légterelőknek, valamint a fülkére rögzített burkolatnak köszönhetően a motortér aerodinamikája kiváló, így a lehető legjobb passzív hűtés érhető el.

Új generációs automata Traxon sebességváltók
A DAF XD hatékony hajtásláncának része a legújabb generációs automata TraXon sebességváltó. Ez a sebességváltó olyan új funkciókat kínál, mint az urge-to-move funkció, amely lehetővé teszi a jármű manőverezési sebességének pontos adagolását a fékpedál felengedésével. Az automatikus elindulási sebességfokozat az optimális elindulási fokozat kiválasztásához azonnal kiszámítja a jármű hasznos terhelését többek között a légrugónyomásból és a félpótkocsi bemenetéből.
Allison sebességváltó
A DAF kifejezetten szemétgyűjtési alkalmazásokhoz kínál teljesen automata Allison sebességváltót 220 kW/299 LE és 251 kW/341 LE teljesítményű MX-11 motorral kombinálva. Ez a sebességváltó új sebességváltó-vezérlőmodullal és új szoftverrel rendelkezik a súrlódás csökkentése és az optimalizált csúcsteljesítmény elérése érdekében, ami még jobb üzemanyag-hatékonyságot eredményez, emellett a járművezető élvezheti az akadálytalan fokozatváltást.
Intelligens üzemanyag-szabályozás
Az új DAF XD ugyanazokkal a fejlett funkciókkal rendelkezik az intelligens üzemanyag-szabályozás terén, mint az új generációs DAF-sorozat többi tagja. Ezek közé tartozik a harmadik generációs prediktív sebességtartás, valamint az új EcoRoll funkció, amelyek akár 93 km/h sebességet is lehetővé tesznek a lejtő végén. Az optimalizált EcoRoll megakadályozza a szükségtelen fékezést, és az abból fakadó energiaveszteséget. Emellett az előnézeti lejtmeneti sebességszabályozásnak és a továbbfejlesztett MX motorféknek köszönhetően nincs szükség tartósfékre. Ez csökkenti a járművek súlyát, növeli az üzemanyag-hatékonyságot, és csökkenti a járművek’ CO2-kibocsátását. Mindez hozzájárul a lehető legalacsonyabb VECTO-pontszámhoz.
Fokozott hatékonyságú hátsó tengelyek
A hátsó tengelyek számos, a hatékonyságot javító funkcióval rendelkeznek. Az alacsonyabb olajszint és az új kúpkerékcsapágyak csökkentik a súrlódás okozta veszteségeket. A fékek könnyebbek és robusztusabbak, ráadásul a legújabb generációs, könnyű féknyergeket használják. Ezeket egy új funkció, az „aktív féknyeregkioldás” egészíti ki, amely csökkenti a további súrlódási veszteségeket.

Alacsony járműsúly
Az üzemanyag-fogyasztás és az általános hatékonyság további optimalizálása érdekében az új generációs DAF XD fejlesztése során nagy figyelmet fordítottak az alacsony saját tömegre. Ezt könnyű, nagy szilárdságú acélból készülő felépítménnyel, a tetőlégterelők, a fülkefelfüggesztés, az elülső aláfutás-védelem, a nyeregszerkezet-rögzítőlemez, és – például – a motor új kialakításával és megoldásaival értük el. Az eredmény minden változat esetén kedvezően alacsony önsúly.
A szervizelés jövője
A DAF-tehergépkocsik az új generációs DAF bevezetésével minden eddiginél egyszerűbbé teszik a szervizelési műveleteket.
- A motor és az utókezelő rendszerek, a jármű ECU, a központi biztonsági átjáró (CSG) és a DAF Connect vezeték nélküli frissítései.
- Az újratervezett járműdiagnosztika még közvetlenebb útmutatást nyújt a szerelőnek a probléma alapvető okának kiderítéséhez abban a ritka esetben, amikor szükség van rá.
- 125 000 km/év szervizintervallumok alapfelszereltségként.
- A hosszú távú szállítási alkalmazásokhoz hosszabb csereidőköz áll rendelkezésre, ami akár 200 000 kilométeres szervizintervallumot eredményez.
- Az évi egyszeri szervizperiódus minden közúti alkalmazás esetén érvényes, ami az iparágban egyedülálló.
- A járművek maximális rugalmassága és rendelkezésre állása érdekében a DAF MultiSupport egész Európára kiterjedő javítási és karbantartási szerződéseket kínál.
- A DAF Connect‘Connected Navigation’ (csatlakoztatott navigáció) funkcióval bővült, amely valós idejű forgalmi információkkal szolgál, valamint lehetőséget biztosít arra, hogy a legnagyobb hatékonyság érdekében vezetési útvonalakat lehessen küldeni a telephelyről a tehergépkocsinak.