A DAF tiszteletben tartja az Ön adatainak és magánéletének védelmét. Különböző célokra használunk cookie-kat, például a weboldal működtetésére, a honlapunk használatával kapcsolatos élményének javítására, a közösségi médiába történő integráció kialakítására, valamint a célzott marketing tevékenységek elősegítésére honlapunkon belül és kívül. Weboldalunk további használatával Ön beleegyezik cookie-használatunkba. Ha azonban személyre kívánja szabni cookie beállításait, kattintson az alábbi „Beállítások módosítása” lehetőségre. Beleegyezését bármikor visszavonhatja. További tudnivalókért tekintse meg a Cookie nyilatkozatunkat.
New-Generation-DAF-XD

Új távlatok a hatékonyság terén

 

Páratlan hatékonyság

Az új generációs DAF XD a hatékonyság új etalonja az áruelosztási és szakipari szegmensben. A legalacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményező kiemelkedő teljesítménye a rendkívül aerodinamikus kialakításnak és a TraXon automatizált sebességváltóval felszerelt ultramodern PACCAR MX-11 hajtásláncnak köszönhető. A kedvező járműsúlyok és a kiváló szervizelhetőség kategóriaelső rakománysúlyt és üzemidőt biztosít.

 
 
MX11-engine-detail

Új szintre emelt hajtáslánc-teljesítmény

Az új generációs DAF XD esetében a hajtásláncot már a motortól kezdve minden szempontból az áruelosztásra és szakipari alkalmazásokra optimalizálták. A PACCAR MX-11 motorok számos újítással rendelkeznek a páratlan hatékonyság elérése érdekében.

  • Öt teljesítményszint kapható:
    XD 300 MX-11 (220 kW/299 LE)
    XD 340 MX-11 (251 kW/341 LE)
    XD 370 MX-11 (270 kW/367 LE)
    XD 410 MX-11 (300 kW/408 LE)
    XD 450 MX-11 (330 kW/449 LE)
  • Minden változat akár 150 Nm-rel nagyobb nyomatékot nyújt a legmagasabb fokozatban.
  • Emellett a fordulatszám-csökkentést is lehetővé teszik, mindössze 900 ford/perc fordulatszámtól elérhető maximális nyomatékkal.

Az új MX motorfék akár 20%-kal nagyobb fékerőt biztosít alacsonyabb fordulatszámon. Az eredmény egy egyedi fékezési nyomatékgörbe, amely 1100 és 2100 ford/perc között lapos, ami a jelenleg kapható legtöbb 13 literes motorokéhoz hasonló.

 

Levegőszabályozás

Az új DAF XD korszerű légbeszívó rendszerrel rendelkezik. Az elülső légbeszívó a jármű előtt lévő levegőt használja fel – közvetlenül a motor felé vezető legrövidebb útvonalon vezeti. Ez az elvezetés minimális hőmérséklet-emelkedést, alacsony nyomásesést és a torlónyomásos levegő használatát eredményezi, ami maximális hatékonyságot garantál.

Motor utókezelő rendszere

Az egyedi, alváz felett elhelyezkedő kipufogó-szerkezet segít minimalizálni a motorból az utókezelő rendszerbe (EAS) áramló kipufogógázok hőveszteségét. A magas kipufogógáz-hőmérséklet optimális EAS-hatékonyságot biztosít, így a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érhető el.

Új szintre emelt hűtőrendszer

Az új generációs DAF-járművek esetében a hűtőrácson bejutó levegő minden egyes kilogrammja optimálisan hasznosul, így a lehető legkevesebbszer kapcsolnak be a ventilátorok. A hűtőrácson elhelyezett megújult légterelőknek, valamint a fülkére rögzített burkolatnak köszönhetően a motortér aerodinamikája kiváló, így a lehető legjobb passzív hűtés érhető el.

 
Fuel-efficiency-XD-gearbox

Új generációs automata Traxon sebességváltók

A DAF XD hatékony hajtásláncának része a legújabb generációs automata TraXon sebességváltó. Ez a sebességváltó olyan új funkciókat kínál, mint az urge-to-move funkció, amely lehetővé teszi a jármű manőverezési sebességének pontos adagolását a fékpedál felengedésével. Az automatikus elindulási sebességfokozat az optimális elindulási fokozat kiválasztásához azonnal kiszámítja a jármű hasznos terhelését többek között a légrugónyomásból és a félpótkocsi bemenetéből.

 

Allison sebességváltó

A DAF kifejezetten szemétgyűjtési alkalmazásokhoz kínál teljesen automata Allison sebességváltót 220 kW/299 LE és 251 kW/341 LE teljesítményű MX-11 motorral kombinálva. Ez a sebességváltó új sebességváltó-vezérlőmodullal és új szoftverrel rendelkezik a súrlódás csökkentése és az optimalizált csúcsteljesítmény elérése érdekében, ami még jobb üzemanyag-hatékonyságot eredményez, emellett a járművezető élvezheti az akadálytalan fokozatváltást.

 

Intelligens üzemanyag-szabályozás

Az új DAF XD ugyanazokkal a fejlett funkciókkal rendelkezik az intelligens üzemanyag-szabályozás terén, mint az új generációs DAF-sorozat többi tagja. Ezek közé tartozik a harmadik generációs prediktív sebességtartás, valamint az új EcoRoll funkció, amelyek akár 93 km/h sebességet is lehetővé tesznek a lejtő végén. Az optimalizált EcoRoll megakadályozza a szükségtelen fékezést, és az abból fakadó energiaveszteséget. Emellett az előnézeti lejtmeneti sebességszabályozásnak és a továbbfejlesztett MX motorféknek köszönhetően nincs szükség tartósfékre. Ez csökkenti a járművek súlyát, növeli az üzemanyag-hatékonyságot, és csökkenti a járművek’ CO2-kibocsátását. Mindez hozzájárul a lehető legalacsonyabb VECTO-pontszámhoz.

 

Fokozott hatékonyságú hátsó tengelyek

A hátsó tengelyek számos, a hatékonyságot javító funkcióval rendelkeznek. Az alacsonyabb olajszint és az új kúpkerékcsapágyak csökkentik a súrlódás okozta veszteségeket. A fékek könnyebbek és robusztusabbak, ráadásul a legújabb generációs, könnyű féknyergeket használják. Ezeket egy új funkció, az „aktív féknyeregkioldás” egészíti ki, amely csökkenti a további súrlódási veszteségeket.

Fuel-efficiency-XD-rear-axle
 
 

Alacsony járműsúly

Az üzemanyag-fogyasztás és az általános hatékonyság további optimalizálása érdekében az új generációs DAF XD fejlesztése során nagy figyelmet fordítottak az alacsony saját tömegre. Ezt könnyű, nagy szilárdságú acélból készülő felépítménnyel, a tetőlégterelők, a fülkefelfüggesztés, az elülső aláfutás-védelem, a nyeregszerkezet-rögzítőlemez, és – például – a motor új kialakításával és megoldásaival értük el. Az eredmény minden változat esetén kedvezően alacsony önsúly.

 
Chassis

Kiváló felépítményezhetőség

A PTO, felépítményrögzítő modulok és csatlakozók széles választéka megkönnyíti a felépítményezők munkáját, amelyet az optimális hatékonyság elérése érdekében az alvázelemek, például az EAS, az akkumulátorház és az AdBlue®, valamint az üzemanyagtartályok rendkívül rugalmas elrendezése is támogat.

 

A szervizelés jövője

A DAF-tehergépkocsik az új generációs DAF bevezetésével minden eddiginél egyszerűbbé teszik a szervizelési műveleteket.

  • A motor és az utókezelő rendszerek, a jármű ECU, a központi biztonsági átjáró (CSG) és a DAF Connect vezeték nélküli frissítései.
  • Az újratervezett járműdiagnosztika még közvetlenebb útmutatást nyújt a szerelőnek a probléma alapvető okának kiderítéséhez abban a ritka esetben, amikor szükség van rá.
  • 125 000 km/év szervizintervallumok alapfelszereltségként.
  • A hosszú távú szállítási alkalmazásokhoz hosszabb csereidőköz áll rendelkezésre, ami akár 200 000 kilométeres szervizintervallumot eredményez.
  • Az évi egyszeri szervizperiódus minden közúti alkalmazás esetén érvényes, ami az iparágban egyedülálló.
  • A járművek maximális rugalmassága és rendelkezésre állása érdekében a DAF MultiSupport egész Európára kiterjedő javítási és karbantartási szerződéseket kínál.
  • A DAF Connect‘Connected Navigation’ (csatlakoztatott navigáció) funkcióval bővült, amely valós idejű forgalmi információkkal szolgál, valamint lehetőséget biztosít arra, hogy a legnagyobb hatékonyság érdekében vezetési útvonalakat lehessen küldeni a telephelyről a tehergépkocsinak.