Efficiency

A hatékonyság ereje

Maximális kilométerenkénti haszon

 

Páratlan hatékonyság

 

Az új generációs XF, XG és XG+ új mércét állít fel a szállítási hatékonyság terén. A kifinomult hosszú távú és nehéz tehergépjárművek aerodinamikus kialakításukkal az iparágban úttörő szerepet játszanak. Az innovatív PACCAR MX-motorok a fejlett TraXon automatizált sebességváltóval együtt a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás elérését segítik. A legjobb szállítási hatékonyság mindenekelőtt a feladathoz tökéletes specifikáció kiválasztásával kezdődik. Akár 2, 3 vagy 4 tengelyes tehergépkocsira, akár egyszeres vagy kettős hajtásra van szüksége, mindig van olyan új generációs DAF, amely tökéletesen megfelel az Ön igényeinek!

 
 

Kivételes aerodinamika

A kiváló aerodinamikai teljesítmény az új generációs DAF-tehergépkocsik egyik alappillére. A széles körű szimulációknak és próbautaknak köszönhetően rendkívül alacsony légellenállást sikerült elérni a levegő tökéletes elvezetésével a tehergépkocsi körül, a tehergépkocsin keresztül és alatta. Az eredmény a lehető legjobb aerodinamikai teljesítmény, ami növeli az üzemanyag-hatékonyságot és fellendíti az Ön lényegi üzletmenetét.

 

Nagy teljesítményű hajtáslánc

 

Az új generációs DAF XF, XG és XG+ típusokat a megbízható és hatékony 10,8 és 12,9 literes PACCAR MX motorok hajtják, amelyek nagy nyomatékukkal és számos műszaki újításukkal még magasabb szintre emelik a hatékonyságot. A szinte felsorolhatatlanul sok újítás közül a következőket érdemes külön kiemelni:

  • új motorblokk és hengerfej
  • új szelepvezérlés
  • újonnan tervezett befecskendezők
  • új generációs turbókompresszor
  • intelligens hűtőfolyadék-szivattyú és levegőkompresszor

 

motor kibocsátás-utókezelő rendszer 

Jól átgondolt kialakításának és elvezetési útvonalának köszönhetően a motor kibocsátás-utókezelő rendszere (EAS) kiváló teljesítményt nyújt. Az egyedülálló, alváz felett elvezetett kipufogó-kialakítás minimálisra csökkenti a motor és az EAS közötti hőveszteséget, így maximális hatékonyságot biztosít.

Engine detail
 
Gearbox

A legújabb generációs sebességváltók

Az új generációs DAF-tehergépkocsik alapfelszereltségként TraXon automatizált sebességváltóval vannak felszerelve a hatékony, környezetbarát erőátvitel és a kiváló vezethetőség biztosítására. A legfontosabb új technológiák közé tartozik az automatikus elindulási sebességfokozat kiválasztása, a különféle prediktív funkciók, valamint az (opcionális) urge-to-move funkció.

 

Intelligens üzemanyag-szabályozás

A TraXon sebességváltó prediktív funkciói közé tartozik a legújabb generációs prediktív sebességtartás és az új EcoRoll funkciók, amelyek akár 93 km/h sebességet is lehetővé tesznek a lejtő végén. Az EcoRoll megakadályozza a szükségtelen fékezést és az ebből eredő energiaveszteséget. Emellett a nagy teljesítményű MX motorfékkel kombinált előnézeti lejtmeneti sebességszabályozás megszünteti a tartósfék szükségességét, csökkenti a jármű össztömegét, és növeli a hatékonyságot.

 

Fokozott hatékonyságú hátsó tengelyek

Az új generációs DAF-tehergépkocsik 8 és 9 tonnás első tengelyekkel, valamint 11,5 és 13 tonnás hajtott hátsó tengelyek széles választékával kaphatók kerékagy-áttétellel vagy anélkül, és szükség esetén utánfutó vagy emelőtengellyel együtt is. A hátsótengely-áttételi arányok teljes választéka minden alkalmazás számára a lehető legnagyobb hatékonyságot biztosítja. A hatékonyság további optimalizálása érdekében az alacsony olajszintek és az optimalizált hajtófogaskerék csapágyak csökkentik a súrlódási veszteséget. A legújabb generációs féknyergek könnyűek és rendkívül nagy teherbírásúak, az aktív féknyereg-kioldás pedig megelőzi a súrlódási veszteséget, amikor a fékek nincsenek behúzva.

Rear axle
 

Alapfelszereltségként elérhető motorfordulatszám csökkentés

A DAF népszerű SR1344 hátsótengely-programjában bevezetett új kúpkerék-kialakítás nagyobb erőt és tartósságot biztosít, és a legnagyobb, 390 kW/530 LE PACCAR MX-13 motorteljesítmény alkalmazását is lehetővé teszi. Ennek eredményeként minden PACCAR MX motor optimálisan ki tudja használni a DAF motorfordulatszám-csökkentési filozófiáját. Például a 2,05:1 hátsó tengelyáttételi arány a legnépszerűbb 315/70 R 22,5 abroncsmérettel kombinálva lehetővé teszi, hogy egy 4x2-es vontató mindössze 950 ford/perc motorfordulatszám mellett 85 km/h-s utazósebességgel haladjon.

 

A hűtőrendszerek következő szintje

A New Generation XF, XG és XG+ típusokon az alábbi fejlesztéseknek köszönhetően a következő szintre lépett a passzív hűtés: légterelők hozzáadása a motorháztető alatti aerodinamika optimalizálására, teljes felületű levegőhűtő javítja a hőmérséklet-kezelést, a fülkére szerelt burkolat pedig javítja a légáramlást. Ezek a jellemzők minimális ventilátor-működtetést tesznek lehetővé a hűtőrácsba belépő minden kilogramm levegő optimális felhasználása révén. Ezáltal pedig egyszerűen energiát takaríthatunk meg.

 

MAUT 3. osztály

A kiváló üzemanyag-hatékonyságnak és az alacsony CO 2-kibocsátásnak köszönhetően az új generációs DAF modellek még a Maut 3. osztály követelményeinek is megfelelnek, ami évente több ezer eurós német útadó-megtakarítást eredményezhet.

 
Chassis

Kiváló felépítményezhetőség

Az új generációs XF, XG és XG⁺ az előkészített, kiterjedt vezetékezésnek köszönhetően kiváló felépítményezhetőséget kínál a hátsó emelők, darulábak és hasonló alkatrészek gyors és egyszerű beszereléséhez. 

 

A rugalmasság minden egyes DAF-tehergépkocsi génjeiben megtalálható. Az alváz szinte mindegyik alkatrészének, valamint az emisszió-utókezelő rendszer helyzete az Ön igényeire szabható. Azt is meghatározhatja, hogy a rendelkezésre álló DAF felépítményrögzítő modulok (BAM) közül melyeket szereljék fel gyárilag a lapos alvázra. Mindez a felépítmények gyors és hatékony felszerelését teszi lehetővé.

A DAF emellett számos lehetőséget kínál a felépítmény és a berendezések fülkéből történő vezérlésére, illetve fordítva, analóg módon vagy a speciális felépítményező CAN-buszon keresztül, amely továbbítja a jeleket és figyelmeztetéseket a fülkébe, ahol aztán jól láthatóan megjelennek a nagyméretű digitális kijelzőn.

A megfelelő mellékhajtás minden alkalmazáshoz

A felépítményekhez gyakran mellékhajtásra is szükség van. A DAF legalább 68 különböző PTO opciót kínál a tengelykapcsolótól független, motorhajtású, 11 óránál és 1 óránál elhelyezett mellékhajtásoktól egészen a tengelykapcsolótól függő sebességváltó-mellékhajtásokig. Ezen mellékhajtások mindegyike közvetlenül szivattyúra szerelt vagy karimás meghajtással is kapható. A DAF akár három mellékhajtás egymástól független működtetésére is lehetőséget kínál.

Plug & Play

A DAF egyedülálló Plug & Play programját Európa 25 vezető felépítményezőjével szoros együttműködésben fejlesztette ki. A cél a specifikációs, rendelési és felépítményezési folyamatok optimalizálása. Rendelési rendszerünkben egyszerűen kiválaszthatja az előre meghatározott Plug & Play felépítményépítési lehetőségeket, így a felépítmény alvázra való felszerelése és a csatlakozó csatlakoztatása után a felépítmény azonnal használatra kész. A legnagyobb felépítményezőkkel együttműködésben kifejlesztett eszközök mellett általános Plug & Play opciók is rendelkezésre állnak horgos emelők, daruk, billenőplatók, betonkeverők és konténerszállítók felszereléséhez.

 
 

PACCAR Connect 10 évre

Minden új generációs DAF-tehergépkocsihoz 10 éves PACCAR Connect előfizetés jár. Ez az új online flottakezelő platform valós idejű információkat nyújt a teljes flotta, az egyes járművek, valamint a járművezetők teljesítményéről, ezáltal segítve az üzemeltetőket a hatékonyság és a haszon optimalizálásában. A platform a hatékony vezeték nélküli járműfrissítéseket is lehetővé teszi.

A PACCAR Connect fő előnye az úgynevezett „külső felektől” származó, meglévő logisztikai alkalmazásokkal való egyszerű integráció, amely új mércét állít fel a flottakezelő rendszerek terén. Megkönnyíti az összes logisztikai folyamat egyetlen eszközről történő nyomon követését, ami jelentősen megnöveli a járművezető kényelmét. A maximális hatékonyság érdekében a PACCAR Connect a „geokerítés” funkciót is használja, amely értesíti a bázisállomást vagy a célállomást, amikor egy tehergépkocsi megközelíti a szállítási helyszínt.

PACCAR-Connect-800x600