Új távlatok a hatékonyság terén
Akár 10%-kal jobb üzemanyag-hatékonyság
Páratlan hatékonyság
A New Generation XF, XG és XG+ típussal a DAF új mércét állított fel a szállítási hatékonyság terén. A hosszú távú szállításra tervezett, kifinomult járművek aerodinamikus kialakítása egyedülálló az egész iparágban. A PACCAR MX motorok, a TraXon automata sebességváltó és a DAF hátsó tengelyek jelentős újításai is hozzájárulnak az üzemanyag-fogyasztás akár 10%-os csökkentéséhez. A kis járműsúly és a kiváló szervizelhetőség kategóriaelső rakománysúlyt és rendelkezésre állást eredményez.
Akár 10%-kal jobb üzemanyag-hatékonyság
Kivételes aerodinamika
A kiváló aerodinamikai teljesítmény a New Generation DAF-tehergépkocsik egyik alappillére. A széles körű szimulációknak és próbautaknak köszönhetően rendkívül alacsony légellenállást sikerült elérni a levegő tökéletes elvezetésével a tehergépkocsi körül, a tehergépkocsin keresztül és alatta. Az eredmény az aerodinamikai teljesítmény 19%-os javulása, ami növeli az üzemanyag-hatékonyságot és fellendíti az Ön lényegi üzletmenetét.
Nagy teljesítményű hajtáslánc
A DAF a 10,8 és 12,9 literes PACCAR MX motorok új generációját vezeti be az új DAF XF, XG és XG+ járműveken. Ezek a motorok nagyobb nyomatékukkal és számos műszaki újításukkal még magasabb szintre emelik a hatékonyságot. A sok innovációt szinte fel sem lehet sorolni, így csak néhányat emelünk ki közülük:
- új motorblokk és hengerfej
- újonnan tervezett befecskendezők
- új generációs turbókompresszor
Motor kibocsátás-utókezelő rendszer
Új kialakításának és elvezetési útvonalának köszönhetően a motor kibocsátás-utókezelő rendszere (EAS) kiváló teljesítményt nyújt. Az újratervezett, az alváz felett elvezetett kipufogó még tovább csökkenti a motor és az EAS közötti hőveszteséget, így maximális hatékonyságot biztosít.


Új generációs sebességváltók
A New Generation DAF-tehergépkocsik alapfelszereltségként automata TraXon sebességváltókkal vannak felszerelve a hatékony, környezetbarát erőátvitel és a kiváló vezethetőség biztosítására. A legfontosabb új technológiák közé tartozik az automatikus elindulási sebességfokozat kiválasztása, a továbbfejlesztett prediktív funkciók, valamint az (opcionális) urge-to-move funkció.
Intelligens üzemanyag-szabályozás
A TraXon sebességváltó új prediktív funkciói közé tartozik a legújabb generációs prediktív sebességtartás és az új EcoRoll funkciók, amelyek akár 93 km/h sebességet is lehetővé tesznek a lejtő végén. Az optimalizált EcoRoll megakadályozza a szükségtelen fékezést és az ebből eredő energiaveszteséget. Emellett a továbbfejlesztett MX motorfékkel kombinált előnézeti lejtmeneti sebességszabályozás megszünteti a tartósfék szükségességét, csökkenti a jármű össztömegét, és növeli a hatékonyságot.
Fokozott hatékonyságú hátsó tengelyek
A New Generation DAF-tehergépkocsik 8 és 9 tonnás első tengelyekkel, valamint 11,5 és 13 tonnás hajtott hátsó tengelyek széles választékával kaphatók kerékagy-áttétellel vagy anélkül, és szükség esetén utánfutó vagy emelőtengellyel együtt is. A hátsótengely-áttételi arányok teljes választéka minden alkalmazás számára a lehető legnagyobb hatékonyságot biztosítja. A hatékonyság további optimalizálása érdekében az alacsonyabb olajszintek és az új hajtófogaskerék csapágyak csökkentik a súrlódási veszteséget. Az új generációs féknyergek könnyebbek és robusztusabbak, az új aktív féknyereg-kioldás pedig megelőzi a súrlódási veszteséget, amikor a fékek nincsenek behúzva.

A hűtőrendszerek következő szintje
A New Generation XF, XG és XG+ típusokon az alábbi fejlesztéseknek köszönhetően a következő szintre lépett a passzív hűtés: légterelők hozzáadása a motorháztető alatti aerodinamika optimalizálására, teljes felületű levegőhűtő javítja a hőmérséklet-kezelést, a fülkére szerelt burkolat pedig javítja a légáramlást. Ezek a jellemzők minimális ventilátor-működtetést tesznek lehetővé a hűtőrácsba belépő minden kilogramm levegő optimális felhasználása révén. Ezáltal pedig egyszerűen energiát takaríthatunk meg.
Az összetett felépítmény-berendezések támogatásához számos elektromos és elektronikus funkció áll rendelkezésre, így például a mellékhajtás bekapcsolására, a légrugós felfüggesztés beállítására és a felépítmény-berendezések kezelőszerveinek működtetésére. A felépítmények hatékony felszerelése érdekében felépítményrögzítő modulokat is biztosítanak az alvázon.
Emellett a magas szintű felépítményezhetőség támogatására az új XF, XG és XG⁺ nagy teljesítményű motorok, sebességváltók és lendkerekes PTO-k széles választékával kapható, ami még tovább növeli a New Generation DAF-járművek kategóriaelső hatékonyságát.
A szervizelés jövője
A DAF a New Generation XF, XG és XG+ bevezetésével új korszakot nyit a szervizelés egyszerűsítésében.
- A motor és az utókezelő rendszerek, a jármű ECU, a központi biztonsági átjáró (CSG) és a DAF Connect vezeték nélküli frissítései.
- 125 000 km/év szervizintervallumok alapfelszereltségként.
- A hosszú távú fuvarozók számára hosszú leeresztési opciót is kínálunk. Ez minden közúti alkalmazás esetében évente egyszeri (legfeljebb 200 000 km) szervizperiódust jelenti, ami egyedülálló az iparágban.
- A DAF MultiSupport egész Európára kiterjedő javítási és karbantartási szerződéseket kínál non-stop nemzetközi ügyfélszolgálattal, ami maximális rugalmasságot és jármű rendelkezésre állást biztosít.