Charles Dehergne, a TCDA, AVERTY Transports és a DUTAY Transports vállalat igazgatójának véleménye szerint amennyiben a járművezetők az igényeiknek megfelelő járművet kapják, azzal könnyebb aktív együttműködésre ösztönözni őket, fokozni lehet a hűségüket, és a vállalatcsoport sikerét is jobban meg lehet alapozni.
A TCDA vállalatcsoport DAF-járműveket alkalmaz a vállalat üzleti sikereinek biztosítása érdekében. A cég 2011-es megalapításakor eredetileg szállítmányozói munkakört betöltő Charles Dehergne vezeti jelenleg a TCDA vállalatcsoportot, amely akkor vetette meg igazán a lábát a szállítmányozási iparágban, amikor felvásárolta az AVERTY Transports és a DUTAY Transports céget. A cégcsoport, amelynek sikere emberközpontúságán és nagylelkű alkalmazotti juttatásain alapul, 2016-ban 12 millió eurós forgalmat bonyolított.
Charles Dehergne jövőre a 2020-as Teljesítmény Projekt jegyében az alkalmazottakra támaszkodva tervezi a forgalom 20 millió euróra növelését. „Célom, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek, sikerem kulcsa pedig, hogy hallgatok az alkalmazottaimra, és ügyelek arra, hogy ők is elégedettek legyenek” – mondja. Odafigyel a járművezetőire, és gyakran kikéri a véleményüket vállalati ügyekben. „Úgy tekintek rájuk, mint első vonalbeli értékesítőkre, és bevonom őket a vezetői ügyekbe is” – részletezi tevékenységének hátterét a cég igazgatója.
„Sikerem kulcsa az, hogy gondoskodom a járművezetőim elégedettségéről” – állítja Charles Dehergne.
A TCDA Group általi felvásárlásukat követően az Averty Transports és a Dutay Transports DAF-tehergépkocsikat kezdtek el alkalmazni a flottájukban, amely lépést a márka kiváló ár-érték arányát felismerő Charles Dehergne ösztönzött, akinek meggyőződése, hogy ezzel növelhető a járművezetők lojalitása, és ezáltal ők is bevonhatók a vállalat életébe.
A TCDA Group a növekvő sikert a DAF járműveire alapozva kívánja fenntartani. A Charles Dehergne által 2011-ben alapított TCDA Group szállítmányozó vállalat az Averty Transports felvásárlásakor, 2012 áprilisában belépett a hűtött áruk és ipari rakományok szállításának szektorába. Azóta a csoport fiatal igazgatója két DAF típust is beillesztett az Averty flottájába. Mindez azonnal megelégedettséggel járt: „A helyi DAF-képviselet egy öt évre vagy 650 000 km-re szóló megállapodás keretén belül előnyös árat ajánlott” – magyarázza Charles Dehergne. „A járművek a hűtött áruk szállítását megbízhatóan, üzemanyagtakarékosan és rendkívül hatékonyan végzik. A DAF-képviselet ezenkívül műhelye, karbantartási szolgáltatásai és az ügyfélkapcsolatok tekintetében is a legjobbnak bizonyult. Végezetül pedig a DAF-tehergépkocsik kiváló ár-érték arányának köszönhetően vált lehetővé, hogy a járművezetőkkel kialakítani kívánt közösségi szempontokat is megvalósíthassam.”
A járművezetők motiválása
A nagybátyja által a szállítmányozás világában felnevelt és formált Charles Dehergne a munkáltatói körében nem találta meg a vállalati növekedéshez szerinte elengedhetetlen személyzeti és járművezetői motivációt: „Egy fejlődni kívánó vállalatnak kommunikálnia kell a munkavállalóival, és nyereségrészesedésen keresztül motiválnia kell őket” – magyarázza. „Így érdemelhető ki a tiszteletük és elköteleződésük. Erre azonban azt mondták, hogy szó sem lehet arról, hogy a vállalat költségén közösségi laboratóriumot hozzunk létre. Ezért otthon alkottam meg egyet, és élvezhettem annak előnyeit: míg az Averty 150 000 eurós veszteséggel rendelkezett, mikor felvásároltam, a közösségi irányításon, illetve az alkalmazottakkal és járművezetőkkel megvalósított nyereségmegosztáson alapuló elképzeléseimnek köszönhetően a következő évben 800 000 eurós többletet realizáltam.”
Nagyobb mennyiségek, kevesebb járművezető
Charles Dehergne 2016-ban megjósolta, hogy a közlekedési válság véget ér, járművezetői pedig fontos szerepet játszanak abban, hogy a 2020-as évre vonatkozó előrejelzéseknek megfelelően 2017-ben elérjék a 14 millió eurós, 2020-ban pedig a 20 millió eurós árbevételt: „Tudtam, hogy a flották válság miatti járműszámcsökkenése a szállítási tevékenységük jobb áttekintésére ösztönzi a cégeket” – mondja a TCDA igazgatója. „Amikor a mennyiség növekedésének és a járművezetők hiányának hatása összeadódott, tudtam, hogy az ügyfelek nagyobb érdeklődést mutatnak ajánlataink és szolgáltatásaink iránt. A célkitűzésem ezért az volt, hogy minden lehetséges és meglévő ügyfelet tájékoztassak üzleti tevékenységünkről, ami alapján megtervezhetik szállítási műveleteiket. Az információ megerősítését követően így az ügyfelek emlékezhettek rám, és felhívhattak.”
A járművezetők megbecsülése
Ezzel egyidejűleg Charles Dehergne felkészítette munkatársait, hogy a fuvarozók igényeire 48 órán belül adjanak választ: „Mivel számomra az jelenti a motivációt, ha az ügyfél azért elégedett, mert minden figyelmet megkap, e stratégia sikere azon múlik, hogy üzleti tervemet vonzónak találják-e az operátorok és a járművezetők” – állítja. „Mindent elkövetek tehát azért, hogy elköteleződésükért cserébe elégedettek legyenek, hiszen távollétemben ők működtetik a vállalatot.” A járművezetők állnak új szolgáltatási modelljének középpontjában: „A műveleti részlegen dolgozó munkatársak és a járművezetők közötti csapatépítő napokon kívül kéthavonta munkacsoportot szervezek, két járművezető szaktanácsadása mellett.” Minden problémás területet áttekintünk a járművezetők és az operatív munkatársak hatékony együttműködése érdekében. Az üzleti eredmények, az üzemanyagköltségek és az incidensek ismertetésén keresztül elérem, hogy felelősséget érezzenek a vállalat működésével kapcsolatban. Ugyanígy tájékoztatom őket eredményeinkről és tervezett beruházásainkról is. Cserébe beszámolnak a járművezetői panaszokról és igényekről. Átadják az ügyfelektől hallott kereskedelmi jellegű információkat is. Megbecsülésemet pedig igényeik teljesítésével próbálom kimutatni.”
Járművezetői szempont: „A DAF-tehergépkocsik mindig kényelmesek”
Aurélien Bignon már régóta imádja a DAF-tehergépkocsikat: „Gyerekként édesapámmal sokat utaztam DAF-tehergépkocsikban, mert sofőrként dolgozott, míg édesanyám az operatív részlegen” – meséli. „Sofőrként az első munkahelyem 2002-ben egy DAF fülkéje volt.” Így alig várta, hogy az Averty Transports által 2017-ben megvásárolt tíz DAF XF510 egyikét ő vezethesse. Ezt viszont nem volt könnyű elérnie, mivel még csak 2015 márciusa óta végez hosszabb fuvarokat: „De elkeserített volna, ha nem kaphatok egyet” – vallja be. Így nagyon boldog volt, amikor megkapta a friss és fagyasztott termékek Aizenay (85) és Párizs közötti heti fuvarozásához a legjobb felszereltséggel ellátott DAF XF510-es típust: „Egy DAF mindig nagyon kényelmes” – kezdi ragyogó szemekkel. „Tágas fülkével, kényelmes fekvőhellyel, hűtőgéppel és tévével rendelkezik, ami rendkívül kellemes körülményeket biztosít. Az ergonomikus műszerfalon minden működtetőelem könnyen elérhető, a kormánykerék pedig tökéletesen pontos vezetést tesz lehetővé.”
Büszke DAF-tulajdonos
A hosszú utakon éjszaka vezető sofőröknek óriási segítséget nyújt a nagy távolságot bevilágító tetőfényszóró: „Amikor erdőn keresztül vezet az utam, látom az úttesten áthaladó vadakat.” A legkedveltebb funkció azonban a nappali klímaberendezés: „A légkondicionálás egyenletes hőmérsékletet tart fenn a fülkében még nyáron is” – mondja. „Kevésbé fáradok el, jobban alszom, és jobb kedvvel végzem a munkámat. Az ügyfelek beszédbe elegyednek velem, a megtett útról érdeklődnek, illetve azon csodálkoznak, hogy milyen intelligens kamionom van. Örömmel rakodják fel rá a termékeiket.” Aurélien Bignon büszke a DAF-tehergépkocsijára és hálás a főnökének. Hosszú időt kíván eltölteni az Averty Transports kötelékében, tíz évnyi szolgálat után egyetlen ambícióval: „Tanácsadó járművezetővé szeretnék válni” – osztja meg reményeit.