Hogyan végzi a Swinkels Family Brewers
a tehergépkocsik napi ellenőrzését?
Érdemes ellenőrizni a tehergépkocsik megfelelő működését elindulás előtt. Itt a DAF-nál azt javasoljuk, hogy végezzen speciális napi ellenőrzéseket tehergépkocsiján, de mit jelent ez a gyakorlatban? Mi a helyzet akkor, ha egy egész flottáért felelünk? Frans-Jozeffel, a Swinkels Family Brewers flottamenedzserével beszélgettünk. Ha tovább olvas, megtudhatja, hogyan koordinálja a cég tehergépkocsijainak napi ellenőrzéseit.
A tehergépkocsi napi ellenőrzéseinek eljárása
Frans-Jozef elmagyarázza a Swinkels Family Brewers napi rutinját: „Járművezetőink indulás előtt minden reggel ellenőrzik saját tehergépkocsijukat. Ellenőrzik az abroncsokat és a lámpákat; körbejárják a tehergépkocsit és benéznek alá. Van-e folyadéktócsa, vagy egyéb különös jel? Végül a műszerfalat ellenőrzik; mivel ez csaknem mindent jelez, a napi ellenőrzés így sokkal könnyebb, mint évekkel ezelőtt. Manapság a napi ellenőrzés minden járművezetőnek csak 10–15 percébe kerül.”
Miért fontos a napi ellenőrzés?
Frans-Jozef: „Nincs sok problémánk DAF-tehergépkocsijainkkal. Masszív járművek, amelyek nem hajlamosak arra, hogy csak úgy lerobbanjanak. Azonban a Swinkels Family Brewers-nél a biztonság kiemelt fontosságú, így a napi ellenőrzést is feltétlenül el kell végezni. Szándékosan döntöttünk úgy, hogy járművezetőink végezzék az ellenőrzéseket. Rajtuk kívül senki sem ismeri jobban tehergépkocsijukat, bármilyen apró zajt vagy egyéb gyanús jelet észrevesznek. A napi ellenőrzésekkel azonnal kiszűrjük a problémát, vagy annak lehetőségét. Nem kockáztatunk.”
Márkakereskedővel kötött karbantartási szerződés a vállalaton belüli szervizzel szemben
Mi történik, ha a tehergépkocsi nem megy át a reggeli ellenőrzésen? „Ha a probléma nem jelentős, mint például egy hibás lámpa a kabinban, akkor a járművezető továbbítja az észrevételt a tervezést végző munkatársnak, aki időpontot egyeztet a márkakereskedővel. Ha a probléma jelentősebb, azonnal a márkakereskedőhöz küldjük”, magyarázza Frans-Jozef. „Régebben saját vállalaton belüli szervizzel dolgoztunk, azonban ez már nem hatékony, mivel a fejlett tehergépkocsik javításához nagy fokú szakértelem és sok felszerelés szükséges. Körülbelül 12 évvel ezelőtt kötöttünk karbantartási szerződést a soni De Burgh DAF-márkakereskedőkkel, akikkel azóta is remek az együttműködés.”
A DAF-márkakereskedői hálózat
„A De Burgh kiváló szolgáltatást nyújt, és rendszeres kapcsolatban vagyunk velük. Ők végzik az éves műszaki vizsgát és szervizt, valamint természetesen gondoskodnak a szükséges javításokról is. Az is ideális, hogy a közelünkben vannak. Akkor is megfelelően gondoskodnak rólunk, ha valamelyik járművezetőnek az ország másik részén adódnak problémái a tehergépkocsival. Helytől függetlenül számíthatunk bármelyik DAF-márkakereskedőre. A tehergépkocsijaink csak Hollandiában dolgoznak, ahol kiváló a márkakereskedői hálózat. A szervezés zökkenőmentes, és soha sem kell sokáig várnunk. A DAF-szervizhálózat igazán jól működik.”
A legjobb tipp flottamenedzserek számára
Frans-Jozefnek van még egy jó tippje a flottamenedzserek számára: „Mindig vonjuk be járművezetőinket! Időnként beszéljünk a járművezetőkkel, és kérjük ki a véleményüket. Mit várnak el egy tehergépkocsitól? Minek lehet javítással növelni a hatékonyságát? Ők vezetnek nap mint nap, így az én szemszögemből ők a szakértők. Sokan közülük továbbá őszintén szeretik a DAF-ot. Egyes járművezetők annyira féltik a tehergépkocsijukat, hogy a szabadságuk alatt inkább a garázsban hagynák. Biztosak akarnak lenni abban, hogy a távollétük alatt helyettesítő személy ugyanolyan körültekintően vezeti a tehergépkocsit, mint ők. Ilyen gondosság mellett alig tűnik fel, hogy a tehergépkocsikat már tíz éve használják.”
Szeretne többet tudni a napi ellenőrzésekről?
Ha a napi ellenőrzés során váratlan problémát talál, vagy bármilyen egyéb kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal. Szerelőink többéves tapasztalattal végzik az ellenőrzéseket.