TelliSys
20%-kal nagyobb teherkapacitás konténeres szállításnál
20%-kal nagyobb teherkapacitás konténeres szállításnál
Ezt tudja nyújtani a TelliSys prototípus, egy rendkívül alacsony nyeregszerkezet-csatlakozással rendelkező vontató/pótkocsi kombináció.
A TelliSys az RWTH Aachen Egyetemen lévő IMA-labor, az Európai Intermodális Szövetség, a DAF, a GEFCO, a Goodyear, a WECON és a WESOB együttműködésének eredménye. A céljuk a 3 méteres belmagasságú és legfeljebb 100 m3 térfogatú konténerek szállításának elősegítése volt. Intermodális útvonalon* ez akár 35%-os CO2-kibocsátás-csökkenést eredményezne tonna/kilométerenként.
A DAF kifejlesztette egy alacsony alvázú Super LowDeck vontató prototípusát, rendkívül kompakt hátsó tengelyfelfüggesztéssel és a hajtótengelyen lévő 22,5"-es, alacsony profilú abroncsokkal. Ez a nyeregszerkezet mindössze 85 cm-es kapcsolási magasságát eredményezte.
* 20% közúton, 65% vasúton, 15% vízi úton
Egyéb intelligens logisztikai megoldások
DAF EcoTwin
Az EcoTwin projekttel a DAF szemlélteti, hogy a vezeték nélküli rendszerekkel felszerelt tehergépkocsik a rendkívül fejlett WiFi-P, radar- és kameratechnológiáknak köszönhetően szoros kötelékben haladhatnak az úton.
DAF EcoCombi
Már úton vannak Skandináviában, Hollandiában, Belgiumban és Németország bizonyos régióiban: extra hosszú teherautók, más néven EcoCombik.
Városi áruterítés 2050-ben
Milyen lesz majd várhatóan a városi áruterítés 2050-ben? A jövő áruterítő tehergépkocsija a párbeszéd elindítását hivatott szolgálni. Hogyan változik a városi áruterítés, és milyen szerepet játszanak majd benne a tehergépkocsik?
Big data
A DAF Connect egy online flottakezelő rendszer, amely valós időben figyeli, összehasonlítja és optimalizálja flottája és járművezetői teljesítményét. A maximális hatékonyság, a lehető legalacsonyabb üzemanyag-költségek és a nagyon kedvező CO₂-kibocsátás érdekében.