![Gert-Snel-Logistic-fullsize](/-/media/images/daf-stories/customers/nl/snel-logistic/gert-snel-logistic-fullsize.jpg?mw=1920&rev=a5c7c15ddd864d1c9d9e20258143b64e&hash=63CDF30FC79E87A92E73878930047451)
![Gert-Snel-Logistic-with-truck](/-/media/images/daf-stories/customers/nl/snel-logistic/gert-snel-logistic-with-truck.jpg?mw=1920&rev=ec2791ef8b354f79a746b753dda06a19&hash=55486D617187C2424B940426DA4F9E32)
Snel Logistic Solutions
A fenntarthatóság mindannyiunk számára fontos
Úttörők az elektromos közlekedésben
A Snel Logistic Solutions olyan vállalat, amely elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntarthatósághoz; az első belgiumi CF Electric tehergépkocsi és normál üzemanyagként HVO-ra váltás csak néhány a cég által elfogadott számos kezdeményezés közül. “Mindig van hova fejlődni, így az új CF Electric tökéletesen illeszkedik a még fenntarthatóbbá válásra irányuló terveinkhez” – mondja Gert Snel elnök-vezérigazgató és tulajdonos.
Fenntarthatóság
A Snel Logistic Solutions évek óta elkötelezett a fenntarthatóság mellett. A logisztikai szolgáltató által felhasznált összes villamos energia 100%-ban zöld, és a vállalat négy telephelyén telepített napelemek termelik. A Natalurpunt nevű, belga természetvédelmi csoporttal együttműködve több hektárnyi erdőterületet vásároltak meg a dízelüzemű teherautók által kibocsátott CO 2 -kibocsátás kompenzálására, és ez csak kiegészíti a Snel által már korábban megvásárolt erdőterületet. Nem is beszélve arról, hogy a Snel járműveinek jelentős hányada már HVO-t (hidrogénezett növényi olajat), egy, a mezőgazdasági ágazat maradék hulladékán alapuló biodízelt használ.
![Gert-Snel-round](/-/media/images/daf-stories/customers/nl/snel-logistic/gert-snel-round.png?mw=1200&rev=ff1e8d9c0a2b46979e2b652c9683e6f8&hash=4A0986DE238D694C663349E672FDA7BF)
Gert Snel, a Snel Logistic Solutions igazgatója
“Mindannyian tudjuk, hogy a dolgok nem mehetnek tovább úgy, ahogy ma. Azt is tudjuk, hová kell eljutnunk” – mondja Snel.
“Bár azt még nem igazán látjuk hogyan, valamilyen irányba el kell indulnunk, és szeretnék ehhez a célkitűzéshez hozzájárulni.” Gert jövőre vonatkozó konkrét terveiből egyértelmű, hogy komolyan veszi a vállalat feladatát – a szélturbinák telepítéséről folytatott beszélgetések folyamatban vannak a helyi hatóságokkal. “Ha több elektromos tehergépkocsit fogunk használni, szeretném zöld energiával tölteni őket, amelyet szélturbinákkal szeretnénk előállítani.”
A kihívás
“Hosszú ideje szerettünk volna teljesen elektromos tehergépkocsikat használni, de a hatótávolságuk nem volt megfelelő a működésünkhöz. A CF Electric második generációjának megérkezése a nagyobb hatótávolság és a kisebb tömeg miatt megváltoztatta ezt. Az elektromos vezetésre való átállás azonban továbbra is jelentős változásnak tűnik, és a DAF értékes partnerünk volt az átállás során. Számunkra a legnagyobb kihívást most a tervezési folyamat jelenti. A továbbiakban nem lehet leállítani és gyorsan feltölteni az üzemanyagtartályt, ami miatt kevésbé rugalmasak vagyunk. Ez először némi megértést igényel ügyfeleink részéről, másodszor pedig kihívást jelent a tervezők és a járművezetők számára. Figyelembe kell vennünk a töltési időt, ugyanakkor a járművezetőket is munkában szeretnénk tartani. A trükk az, hogy erre nem korlátozásként, hanem lehetőségként kell tekintenünk.”
Vezetés a CF Electric típussal
“Egy ilyen elektromos teherautót csodálatos vezetni, mivel csendes és nagyon kényelmes” – mondja Snel, aki maga is rendszeresen a kormánykerék mögé ül. “Ha nagyon sok szállítmányunk van, magam is beugrok és vezetek. Így kapcsolatban maradok a szakmával és az alkalmazottaimmal. Úgy látom, hogy nemcsak a kollégáim értékelik ezt, hanem az ügyfeleink is szeretik, ha azt látják, hogy én érkezek a telephelyükre.” Snel már észrevette, hogy a sofőr által alkalmazott vezetési stílus még jobban befolyásolja az energiafogyasztást, mint a dízel tehergépkocsik esetében. “Azt tapasztaltuk, hogy motorfék használata esetén sokkal messzebbre juthatunk el akkumulátorenergia mellett; ilyenkor szó szerint visszanyerjük az energiát.”
Új hálózat
“Ennek az elektromos tehergépkocsinak az az egyik plusz haszna, hogy egy teljesen új ügyfélcsoportot tudunk kiszolgálni. Egyre több vállalat hívja fel a figyelmet a vállalati társadalmi felelősségvállalásra, és nyitottak erre az új fejlődési lehetőségre. Bár az elektromos közlekedés jelenleg nem képes költséghatékonyan versenyezni a hagyományos közúti közlekedéssel, CO2 -lábnyomuk csökkentése olyan tényező, amelyre a vállalatok nagyobb hangsúlyt fektetnek” – mondja Snel. Ilyen ügyfeleink egyike a Coca-Cola Nederland, amely még egy speciális kampányt is folytat a fenntartható közlekedés előmozdításáért. “Ezen túlmenően olyan vállalatok hálózatában is ismertté válunk, amelyek a fenntarthatóságon kívánnak dolgozni. Nem kapunk azonnal megrendeléseket, de tudást szerzünk, ami szintén nagyon üdvözlendő ebben az úttörő fázisban. Ezen a hálózaton keresztül léptünk kapcsolatba a Natalurpunttal, és most annak az egyik erdőterületébe fektetünk be.”
Tények és irányszámok
Snel Logistic Solutions
![DAF 2Person icon](/-/media/images/daf-global-cross-sites/icons/2person-icon-lr-blue.png?mw=525&rev=24c32c143c8f48d58df6cc1ebde42c93&hash=A24263EC79F5BDB4674260040603589D)
320
Alkalmazottak
![trucks](/-/media/images/daf-global-cross-sites/icons/divers-trucks-rgb-outline-blue.png?mw=525&rev=54ad80c0018349a8ac9f9e5ed0ebabbb&hash=1533E14BF7F58AC0DEE351E621FE99A1)
150
Járművek
![DAF services fleet](/-/media/images/daf-global-cross-sites/icons/services-fleet-rgb-outline-blue.png?mw=525&rev=ebb5a6f94d594c938f0d729e9a1d3b39&hash=5DCF4C9DFE566C7DCF50CD63F983B657)
320
Pótkocsik
Pillantás a jövőbe
“Véleményem szerint ahhoz, hogy a közlekedési vállalatok nagyobb távolságokra is szállíthassanak elektromos energiával, jelentősen meg kell növelni a töltőállomások számát” – jelentette ki Gert Snel. “Jelenleg nehéz nyereséges útvonalakat létrehozni, és ez sok tervezést igényel. A töltőállomások hiányát azzal kompenzáljuk, hogy az akkumulátorokat teljesen a saját irányításunk alatt tartjuk.” A DAF által fejlesztett belső égésű motorral felszerelt, hidrogénüzemű tehergépkocsi nagyon tetszik Gert Snelnek. “Bár a tehergépkocsik beszerzési ára komplex technológiájuk miatt meglehetősen magas lesz, arra számítok, hogy a velük megtehető távolság nagyobb lesz, mint a teljesen elektromos tehergépkocsiké. Ez lehetővé teszi a hosszú távú utak fenntarthatóbb módon történő megtételét. Ezért alig várom, hogy forgalomba hozatala után beruházzak ebbe az új járműbe, bár ez még évek múlva fog bekövetkezni.” A Snel Logistic Solutions úgy véli, hogy nem csak az ügyfelek törekszenek a fenntarthatóságra, hanem a vállalkozó szerint saját maguk fenntarthatóságra törekvő vállalatként való pozicionálása is egyre fontosabb tényező a cégeknek a munkaerőpiac szempontjából is. “Nem csupán fel kívánunk készülni a jövőre, hanem úttörő szerepet is szeretnénk vállalni.”