DAF-The-New-XF-grill-Wallpaper-04

Előírások

 

CO2 -tanúsítvány a Vectonak köszönhetően

A szállítási hatékonyság és a környezetvédelem területén vezető szerepet betöltő DAF már előre látta, hogy az európai jogszabályok elő fogják írni, hogy a tehergépkocsiknak már a gyár elhagyásának pillanatától fogva rendelkezniük kell egy úgynevezett CO2-tanúsítvánnyal.

 

2019 januárjától az európai jogszabályok előírják, hogy a nehéz tehergépjárművek szegmensében (több mint 16 tonna) újonnan megjelenő 4x2 és 6x2 Euro 6 tehergépkocsiknak CO-kibocsátási tanúsítvánnyal kell rendelkezniük. A többi jármű-konfiguráció 2030-ban követi a szabályt. Ezeket a kibocsátási tanúsítványokat az egységes, szabványosított és tanúsított Vecto-eszköz segítségével készítik.  Ez lehetővé teszi a fuvarozók számára, hogy összehasonlítsák a különböző tehergépkocsi-típusok és -márkák CO2 -kibocsátását.

A Vectonak köszönhetően az Ön DAF-márkakereskedője még a vásárlás előtt tájékoztatást tud adni a leendő tehergépkocsija CO2 -kibocsátásáról. Mindezt persze a maximális átláthatóság érdekében.
 
DAF Euro 6 model range

Euro 6: A-tól D-ig


2013. december 31. óta az Európai Unióban regisztrált összes új tehergépkocsinak meg kell felelnie az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabványoknak. Az Euro 5 szabványhoz képest a NOx-kibocsátás maximális szintje 80%-kal, 0,4 g/kWh-ra csökkent, míg a finom részecskék maximális mennyisége 50%-kal, 0,01 g/kWh-ra csökkent. Ráadásul ezeket a szigorú szabványokat egyre nehezedő feltételek mellett kell betartani.

 

Ennek eredményeként a mai Euro 6-os tehergépkocsi még kedvezőbb a környezet számára, mint a 2014-ben vagy 2015-ben gyártott ugyanilyen teherautó. Ez azért van, mert a tehergépkocsiknak folyamatosan nehezedő feltételek mellett kell megfelelniük a szabványoknak, és ebből eredően az Euro 6-os tehergépkocsik mára már A-tól D-ig besorolással rendelkeznek.

A D változatok a legújabbak, és szinte minden körülmények közepette megfelelnek az Euro 6 szabványoknak: például a motor bemelegítése közben vagy nagyobb tengerszint feletti magasságon. Más szóval: minél újabb a tehergépkocsi, annál valószínűbb, hogy megfelel a legszigorúbb szabványoknak.