A DAF tiszteletben tartja az Ön adatainak és magánéletének védelmét. Különböző célokra használunk cookie-kat, például a weboldal működtetésére, a honlapunk használatával kapcsolatos élményének javítására, a közösségi médiába történő integráció kialakítására, valamint a célzott marketing tevékenységek elősegítésére honlapunkon belül és kívül. Weboldalunk további használatával Ön beleegyezik cookie-használatunkba. Ha azonban személyre kívánja szabni cookie beállításait, kattintson az alábbi „Beállítások módosítása” lehetőségre. Beleegyezését bármikor visszavonhatja. További tudnivalókért tekintse meg a Cookie nyilatkozatunkat.
DAF_NGD_XGplus_light_wide

Előírások

 
 

2025-ig az utakon

Az Európai Unió rendelete értelmében a tehergépkocsi-iparnak 2025-ig 15%-kal, 2030-ig pedig 30%-kal kell csökkentenie CO2-kibocsátását a 2019-es értékhez képest, ami nehéz feladatot jelent.

A tehergépkocsi-ipar az elmúlt 20 évben óriási erőfeszítéseket tett a CO2-kibocsátás évente átlagosan 1%-kal történő csökkentése érdekében. A jelenleg kitűzött cél 6 év alatt 15%-os,’ — azaz évente átlagosan 2,5%-os csökkenés! A 2030-ig célul kitűzött 30%-os csökkenéshez 2025 és 2030 között évente elképesztően nagy, 3%-os csökkenés szükséges!

Új jogszabályok

A 2025-ig kitűzött célok teljesítéséhez minden rendelkezésre álló eszközt számításba kell vennünk. Hogyan javítható a tüzelőanyag-hatékonyság és a CO2-kibocsátás? Hogyan lehetnek még hatékonyabbak a motorok és a hajtásláncok? Segíthet a gumiabroncsok gördülési ellenállásának csökkentése? Hogyan fejleszthetők a járművezetőt és a járművet egyaránt segítő rendszerek, mint a prediktív sebességtartás és az EcoRoll? Mindebben szerepe lesz a járműméretekre és -tömegekre vonatkozó új jogszabályoknak, amelyeknek köszönhetően a tehergépkocsik hosszabbak és ebből kifolyólag áramvonalasabbak lehetnek.

Teljes életciklus

Az Európai Unió által kitűzött célok elérését főként az határozza meg, hogy mi távozik a kipufogón keresztül, és nem az, hogy mit használtak fel a szükséges ‘energia’ előállításához, legyen az tüzelőanyag vagy elektromos áram. Ez azonban meg fog változni 2030-tól, amikor is a ‘tartálytól a kerékig’ megközelítést felváltja a ‘kitermeléstől a kerékig’ megközelítés, vagyis a teljes láncot számításba véve kapunk majd átfogó képet!

 
 

Tömegekre és méretekre vonatkozó új európai előírások

Az új jogszabályokról szóló viták hosszadalmasak voltak, de 2020. szeptember 1-jétől már európai utakon is közlekedhetnek kissé hosszabb fülkével rendelkező tehergépkocsik. A megengedett maximális teherhosszúság változatlan marad, de a gyártók most már egyre hosszabbra készíthetik fülkéiket, amennyiben azok jobb aerodinamikai jellemzőket és látóteret eredményeznek.

A célkitűzések világosak. A jobb aerodinamikai jellemzők az üzemanyag-fogyasztásra és a CO₂-kibocsátásra nézve egyaránt kedvezőek. A nagyobb látómező javítja a közlekedésbiztonságot, különösen a sérülékeny közúti közlekedőkét. Az új generációs DAF-tehergépkocsik az iparágban elsőként alkalmazzák a tömegekre és méretekre vonatkozó új európai előírásokat.

 
 

Vecto CO2-tanúsítvány

A szállítási hatékonyságban és a környezettudatosságban élenjáró DAF az európai jogszabályi előírásokat megelőzve „CO2 tanúsítvánnyal” lát el minden gyártósorról legördülő tehergépkocsit.

2019 januárjától az európai jogszabályok előírása értelmében minden újonnan leszállított 4x2-es és 6x2-es Euro 6-os nehéz (16 tonna feletti) tehergépkocsit CO2-kibocsátási tanúsítvánnyal kell ellátni. A követelményt fokozatosan kiterjesztik más tehergépkocsi-konfigurációkra is. A kibocsátási tanúsítványban feltüntetett értékeket az iparágban széles körben elterjedt, egységes és tanúsított Vecto eszközzel határozzák meg. A fuvarozók ezáltal össze tudják hasonlítani különböző tehergépkocsi-modellek és -márkák CO2-kibocsátási értékeit.

Gyártóként az EU-s jogszabály értelmében kötelesek vagyunk közölni minden újonnan leszállított tehergépkocsi CO2-értékét. A DAF meglátása szerint azonban fontos, hogy Ön már előre ismerje ezt az értéket, különösen akkor, ha a tehergépkocsi megvásárlása mellett dönt. A lehető legnagyobb egyértelműség és átláthatóság érdekében az Ön DAF márkakereskedője egyedülálló TOPEC értékesítési eszközünk segítségével a vásárlás előtt tájékoztatást tud adni jövőbeni tehergépkocsija CO2-értékeiről.