DAF on the road

Tiszta dízel technológia

A modern belső égésű motorra még tisztább és fenntarthatóbb jövő vár

 

Annak ellenére, hogy a hibrid elektromos, teljesen elektromos és hidrogént használó megoldásokhoz hasonló alternatív technológiák terén több előrelépés is történt, a dízelmotor a belátható jövőben is a haszonjárművek elsődleges erőforrása marad, hiszen jelenleg egyetlen más típusú motor sem veheti fel vele a versenyt hatékonyság, gazdaságosság és megbízhatóság terén.

 
 

A dízelmotor teljesítményének növelése

A fejlett üzemanyag-fecskendezési technológiák és a kipufogógáz-kibocsátás kezelésére szolgáló rendszerek révén a modern dízelmotorok már most is nagyon „tiszták”, valójában a kipufogógáz-kibocsátás szintje manapság alig mérhető.

A DAF továbbra is a még jobb és kifinomultabb dízelmotor kialakításán dolgozik, többek között azzal a céllal, hogy még nagyobb csökkenést érjen el a kibocsátás terén. További javulás várható az olyan új típusú üzemanyagok fejlődése miatt is, mint a hidrogénezett növényi olaj (HVO) és a Power to Liquid eljárással, megújuló forrásokból nyert áram felhasználásával előállított folyékony üzemanyag.

 

 
 

Jelentős csökkenés az NOx- és koromkibocsátás terén

Időnként hasznos lehet, ha megállunk, és elmerengünk azon, milyen lenyűgöző eredményeket értünk már el a tehergépkocsik és a károsanyag-kibocsátás terén. Az Euro 6 dízelmotorral felszerelt modern tehergépkocsik nitrogén-oxid kibocsátása szinte hihetetlen módon, 95%-kal alacsonyabb, mint egy hasonló tehergépkocsié volt 25–30 évvel ezelőtt. A részecskekibocsátás mértéke ugyanebben az időszakban még ennél is jobban lecsökkent: 97%-kal. 

Másként fogalmazva:

Egy 1994-ben gyártott, Euro 1 tehergépkocsi ugyanakkora mennyiségű NOx-ot termel, mint 20 modern tehergépkocsi.

Ami pedig a részecskekibocsátást illeti, egyetlen 1994-es Euro 1 tehergépkocsi annyira szennyező, mint 35 napjainkban gyártott tehergépkocsi.

Comparing Euro 1 and Euro 6 emissions

És mi a helyzet a CO2-vel?

A DAF-tehergépkocsik legújabb generációja nem kevesebb mint 20%-kal hatékonyabb a 20 évvel ezelőtti elődjeinél. Ebben az esetben a 20%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás közvetlenül a CO2 -kibocsátás 20%-os csökkenését eredményezi.

 

 
 
 
 

Kapcsolódó információk