Készítse fel tehergépkocsiját a nyárra
A hőmérséklet lassanként emelkedik, és egyre hosszabbak a nappalok. Közeledik a nyár, és a járművezetőknek ennek megfelelően fel kell készíteniük tehergépkocsijukat.
Európa meglehetősen változékony időjárású földrész, ezért a DAF-tehergépkocsi megbízhatóságának szavatolása érdekében nagyon fontos számításba venni a hőmérsékletet. Ne csak ránk hagyatkozzon ebben – számos járművezetővel és kamiontulajdonossal beszéltünk, akik mindent tudnak a melegebb éghajlaton végzett fuvarozásról.
Nyáron nem ritka, hogy magasba szökik a hőmérséklet, ami problémákat okozhat a tehergépkocsiknál, ha előtte nem ellenőrizték őket. Pedro Brarber járművezető így nyilatkozott erről: „Vezetés közben jobban szeretem, ha hűvös van, mint ha meleg. A nagyon meleg rendkívül fárasztó tud lenni, ami veszélyes is lehet”. Éppen ezért a légkondicionálás ellenőrzése és feltöltése vagy javítása elengedhetetlen annak biztosításához, hogy fenntartható legyen a kellemes hőmérséklet a tehergépkocsi fülkéjében.
A tehergépkocsi légkondicionálása mellé egy TRP-állóklímát is be lehet szerelni. Ez a berendezés lehetővé teszi a kellemes hőmérséklet fenntartását a fülkében a pihenőidők alatt anélkül, hogy alapjáraton működtetni kellene a motort és ezzel fogyasztani az üzemanyagot – az állóklímát ugyanis akkumulátor táplálja. „Az önálló állóklíma automatikusan kikapcsol, ha azt érzékeli, hogy alacsony az akkumulátor töltöttsége. Ezért fontos, hogy előzetesen ellenőrizzük az akkumulátorokat. A hűtőt is meg kell tisztítani, és ellenőrizni kell a szíjakat és a ventilátort… Mindez a tehergépkocsi korától függ” – magyarázza Francisco Reolid hivatásos járművezető, akinek vállalata, a Paco Reolid Transportes, DAF-flottát üzemeltet.
Minden járművezető egyetért abban, hogy a meleg nemcsak a járművezetők munkakedvét, hanem a tehergépkocsik teljesítményét is befolyásolja, amely utóbbinak egyik legfontosabb tényezője a gumiabroncs. „Mindig ellenőrizni kell a nyomást, amit nyáron általában alacsonyabban lehet hagyni, mert a melegtől úgyis megnő az abroncsnyomás” – teszi hozzá Francisco Herrero.
Ezért kínálunk a meleg időjárás hatásainak kezelésére szolgáló szolgáltatásokat és alkatrészeket, például állóklímát, légkondicionáló-ellenőrzést és -szervizelést, valamint a motor hűtőrendszerének alkatrészeire, köztük a tömlőkre, a hűtőre, a szíjakra és a ventilátorokra összpontosító átvizsgálásokat.
Nyáron nem ritka, hogy magasba szökik a hőmérséklet, ami problémákat okozhat a tehergépkocsiknál, ha előtte nem ellenőrizték őket. Pedro Brarber járművezető így nyilatkozott erről: „Vezetés közben jobban szeretem, ha hűvös van, mint ha meleg. A nagyon meleg rendkívül fárasztó tud lenni, ami veszélyes is lehet”. Éppen ezért a légkondicionálás ellenőrzése és feltöltése vagy javítása elengedhetetlen annak biztosításához, hogy fenntartható legyen a kellemes hőmérséklet a tehergépkocsi fülkéjében.
A tehergépkocsi légkondicionálása mellé egy TRP-állóklímát is be lehet szerelni. Ez a berendezés lehetővé teszi a kellemes hőmérséklet fenntartását a fülkében a pihenőidők alatt anélkül, hogy alapjáraton működtetni kellene a motort és ezzel fogyasztani az üzemanyagot – az állóklímát ugyanis akkumulátor táplálja. „Az önálló állóklíma automatikusan kikapcsol, ha azt érzékeli, hogy alacsony az akkumulátor töltöttsége. Ezért fontos, hogy előzetesen ellenőrizzük az akkumulátorokat. A hűtőt is meg kell tisztítani, és ellenőrizni kell a szíjakat és a ventilátort… Mindez a tehergépkocsi korától függ” – magyarázza Francisco Reolid hivatásos járművezető, akinek vállalata, a Paco Reolid Transportes, DAF-flottát üzemeltet.
Minden járművezető egyetért abban, hogy a meleg nemcsak a járművezetők munkakedvét, hanem a tehergépkocsik teljesítményét is befolyásolja, amely utóbbinak egyik legfontosabb tényezője a gumiabroncs. „Mindig ellenőrizni kell a nyomást, amit nyáron általában alacsonyabban lehet hagyni, mert a melegtől úgyis megnő az abroncsnyomás” – teszi hozzá Francisco Herrero.
Ezért kínálunk a meleg időjárás hatásainak kezelésére szolgáló szolgáltatásokat és alkatrészeket, például állóklímát, légkondicionáló-ellenőrzést és -szervizelést, valamint a motor hűtőrendszerének alkatrészeire, köztük a tömlőkre, a hűtőre, a szíjakra és a ventilátorokra összpontosító átvizsgálásokat.