A DAF tiszteletben tartja az Ön adatainak és magánéletének védelmét. Különböző célokra használunk cookie-kat, például a weboldal működtetésére, a honlapunk használatával kapcsolatos élményének javítására, a közösségi médiába történő integráció kialakítására, valamint a célzott marketing tevékenységek elősegítésére honlapunkon belül és kívül. Weboldalunk további használatával Ön beleegyezik cookie-használatunkba. Ha azonban személyre kívánja szabni cookie beállításait, kattintson az alábbi „Beállítások módosítása” lehetőségre. Beleegyezését bármikor visszavonhatja. További tudnivalókért tekintse meg a Cookie nyilatkozatunkat.
DAF Components - Axle and Engines

A DAF Components részleg bemutat egy új, hatékony és csendes hátsó tengelyt

Új Euro 3-as és Euro 5-ös motorok is megtekinthetők lesznek a Busworld 2019 kiállításon

 
Download
  • 2019. október 9., szerda
  • Eindhoven
  • DAF Trucks N.V.
 

Két százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás a minimalizált belső súrlódásnak és a hosszabb áttételnek köszönhetően, páratlanul kis saját tömeg és rendkívül hosszú szervizintervallum a legmagasabb szintű tartóssággal és utazási kényelemmel társítva – ezt kínálja most a részegységekkel foglalkozó DAF Components részleg: a városi és távolsági buszokhoz kifejlesztett új hajtott hátsó tengely jóformán minden téren magasabbra teszi a lécet. A DAF Components új Euro 3-as és Euro 5-ös PACCAR motorokat is leleplez majd, amelyek akár 12 százalékkal is hatékonyabban üzemelnek elődjeiknél.

 

Az új hajtott hátsó tengely – amely egy új felfüggesztést is magában foglal – és az új motorok az október 18. és 23. között Brüsszelben nyitva tartó Busworld 2019 kiállításon mutatkoznak be.

Új tengelyek: minimális üzemanyag-fogyasztás, maximális kényelem

Akárcsak a teljesen új motorcsalád, az új hátsó tengely – a 2,05-os végáttételével – is tökéletesen illeszkedik a DAF Components fordulatszám-csökkentő filozófiájába: maximális teljesítmény minden idők legkisebb fordulatszámai mellett, ami minimalizálja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a zajt a maximális utazási kényelem érdekében.

Az új hátsó tengely az üzemanyag-fogyasztás körülbelül kétszázalékos csökkenését teszi lehetővé. Ez részben az új fejlesztésű tányérkeréknek és kúpkeréknek köszönhető, amelyek csak a lehető legkevesebb energiát hagyják súrlódásként elveszni.
A tengely új mércét állít fel a tömegcsökkentés terén is, a masszívság feláldozása nélkül. A DAF Components új tengelye akár 70 kilogrammal is könnyebb, mint a városi és távolsági buszokhoz kínált bármelyik másik hajtott hátsó tengely. További járulékos előnyként a tengelytestben lévő olajat csak 540 ezer kilométerenként kell cserélni, még nagyobb üzemidőt biztosítva az autóbuszoknak.

Új motorok: maximális teljesítmény minimális fordulatszámokon

 A városi, illetve távolsági buszokhoz újonnan kifejlesztett Euro 3-as és Euro 5-ös PACCAR motorok akár 12 százalékkal is hatékonyabb, mint azok az erőforrások, amelyek helyébe lépnek, mivel ezek az új motorok a 2017-ben bemutatott, egyszerre megbízható és hatékony Euro 6-os hajtásláncon alapulnak. Az új erőforrások egyedülállóan hatékonyan és csendesen üzemelnek, valamint már hihetetlenül kis fordulatszámokon is kiváló teljesítményt nyújtanak, legnagyobb nyomatékukat már 900-as percenkénti fordulatszámon elérik. Ezáltal az utazási sebességnél éppen csak meghaladja a motor fordulatszáma a percenkénti ezret, fokozva az utazási kényelmet a jármű belsőterében.

Nagy teljesítmény, nagy nyomaték

 Az új Euro 5-ös PACCAR MX-11 motor 300 kW/408 LE és 330 kW/449 LE teljesítményszinttel áll rendelkezésre. Ezekhez 2100 Nm, illetve 2300 Nm nyomaték társul. Az új Euro 3-as és Euro 5-ös PACCAR MX-13 motor 315 kW/428 LE és 2300 Nm, 355 kW/483 LE és 2500 Nm, valamint 390 kW/530 LE és 2600 Nm teljesítménnyel, illetve nyomatékkal szerepel a kínálatban.

DAF hajtásláncmegoldások

A DAF évtizedek óta meghatározó szerepet tölt be a városi és távolsági buszok nemzetközi piacán, mint a buszgyártók hajtásláncmegoldásokat kínáló független partnere. Ehhez a DAF Components az Euro 3-as, Euro 5-ös és Euro 6-os motorok teljes körű választékát kínálja, amelyek közül néhányhoz a hajtott hátsó tengely is hozzátartozik. Mindegyik DAF hajtáslánc kis üzemanyag-fogyasztással, optimális megbízhatósággal és hosszú szervizintervallumokkal tűnik ki a járművek legnagyobb rendelkezésre állása és a maximális kilométerenkénti nyereség érdekében.

LF alvázmodul kompakt buszokhoz

A DAF Components kínálatának része a DAF LF elosztó tehergépkocsi alváza is, amely ideális alap 30-40 üléses kompakt buszok gyártásához. A DAF ezt az alvázat 3,05 és 6,70 méter közötti tengelytávolságokkal, valamint 4,5 literes, négyhengeres PACCAR PX-5, illetve 6,7 literes, hathengeres PACCAR PX-7 típusú, Euro 6-os motorokkal szállítja, amelyek 112 kW/152 LE és 239 kW/320 LE közötti teljesítményszinteket nyújtanak. A DAF LF alvázmodul kompakt midibuszoktól luxusszínvonalú VIP turistabuszokig sokféle jármű gyártásához ideális.

Teljes körű szolgáltatások az optimális hatékonyság érdekében

Az optimális hatékonyság érdekében fontos, hogy egy városi vagy távolsági busz a lehető legtöbb időt tölthesse az úton. A PACCAR motorral ellátott buszok üzemeltetői Európa-szerte és azon kívül is több mint 1100 DAF szervizpont segélyszolgálatát hívhatják, amelyek közül 200 kifejezetten buszokra szakosodott DAF Coach & Bus márkakereskedés. Ezek a márkakereskedések a főbb utasforgalmi folyosók mentén helyezkednek el, és mindennel felszereltek ahhoz, hogy a városi, illetve távolsági buszok specifikus rendszereit szervizelhessék. A DAF International Coach Service segélyszolgálat is a nap 24 órájában rendelkezésre áll, valamint a DAF márkakereskedések javítási és karbantartási szerződéseket is kínálnak, hogy már az utazás megkezdése előtt maximális üzembiztosságot nyújtsanak.

A DAF Components standja a 6-os pavilonban található majd a Busworld 2019 kiállításon.

 

 

Sajtókapcsolati adatok: 

Rutger Kerstiens
Vállalati kommunikációs részleg

Telefon: +31 (0)40 214 4191
E-mail: rutger.kerstiens@daftrucks.com