A DAF tiszteletben tartja az Ön adatainak és magánéletének védelmét. Különböző célokra használunk cookie-kat, például a weboldal működtetésére, a honlapunk használatával kapcsolatos élményének javítására, a közösségi médiába történő integráció kialakítására, valamint a célzott marketing tevékenységek elősegítésére honlapunkon belül és kívül. Weboldalunk további használatával Ön beleegyezik cookie-használatunkba. Ha azonban személyre kívánja szabni cookie beállításait, kattintson az alábbi „Beállítások módosítása” lehetőségre. Beleegyezését bármikor visszavonhatja. További tudnivalókért tekintse meg a Cookie nyilatkozatunkat.
DAF CF and XF Euro 6

Az új DAF CF és XF – Pure Excellence

 
  • 2017. április 25., kedd
  • Eindhoven
 

A DAF bemutatja az új generációs CF és XF tehergépkocsikat, amelyek új mércét állítanak a szállítási hatékonyság és vezetési komfort terén. A továbbfejlesztett motorok, az új hajtásláncok és az optimalizált aerodinamika akár 7%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. Az új DAF Connect flottakezelő rendszer lehetőséget teremt arra, hogy az ügyfelek még nagyobb hatékonyságot érjenek el. Az új generációs CF és XF súlya alacsonyabb a nagyobb hasznos teher érdekében, valamint megújult a külső és belső design a nagyobb vezetési kényelem és a tetszetősebb megjelenés eléréséhez. Ezek a kiváló új tehergépkocsik ügyfeleinknek a lehető legalacsonyabb üzemeltetési költségeket és legnagyobb rendelkezésre állást biztosítják.

 

A jelenlegi Euro 6 termékcsalád már eddig is elismerést szerzett az üzemanyag-hatékonyság, megbízhatóság és vezetési kényelem szempontjából Európában és a világ többi részén is, amelyre építve a DAF új generációt fejlesztett ki a CF és XF tehergépkocsiknál, amelyek a lehető legjobb megoldásokat biztosítják az ügyfélnek és a járművezetőnek” – mondta Preston Feight, a DAF Trucks elnöke. „Az iparágvezető szolgáltatásoknak és a komoly szakértelemmel rendelkező márkakereskedői hálózatnak köszönhetően a 2017 nyarán gyártósorra kerülő, új CF és XF tehergépkocsik megtestesítik a tulajdonosok elvárásait és a járművezetők álmát”

Új CF és XF – a tulajdonos elégedettsége

  • 7%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás

  • - Továbbfejlesztett PACCAR MX-11 és MX-13 motor

    - Új, hatékony TraXon automata sebességváltó

    - Új, nagy hatékonyságú hátsó tengelyek új, gyorsabb áttételekkel

    - Továbbfejlesztett funkciók a hajtásláncszoftverben

    - Optimalizált aerodinamika

  • Akár 100 kilogrammal alacsonyabb súly a nagyobb hasznos teher érdekében

  • - Új, kompakt kipufogógáz-utókezelő rendszer

  • Maximális üzemidő

  • - Akár 200 000 km-es szervizintervallum

    - Első osztályú felépítménybarát kialakítás

  • DAF Connect flottakezelő rendszer a legnagyobb szállítási hatékonyság érdekében

  •  

    Továbbfejlesztett üzemanyag-hatékonyság, nagyobb teljesítmény és nyomaték alacsonyabb fordulatszámon

    A kategóriaelső üzemanyag-hatékonyság a teljesen integrált és innovatív hajtásláncnak az eredménye, amely optimális összhangot biztosít a motor, az utókezelő rendszer, a sebességváltó és a hátsó tengelyek között, a legalacsonyabb üzemeltetési költség érdekében, teljes mértékben a DAF Transport Efficiency filozófia jegyében.

    A PACCAR MX motorok levegőkezelését új, hatékonyabb turbófeltöltő, új EGR rendszer és új szelepműködtető rendszer hozzáadásával fejlesztették tovább. A hőháztartást új égésrendszer, többek között új dugattyúk, befecskendezők és befecskendezési struktúra fejlesztésével javították, ugyanakkor nagyobb sűrítési arányt alkalmaztak.

    A legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás eléréséhez új, hatékonyabb változó sebességű hűtést, kormány- és olajszivattyút alkalmaznak.

    Az új hajtásláncok fejlesztése során a fő elv az volt, hogy a motorfordulatszámot csökkentve érik el a kategóriaelső üzemanyag-hatékonyságot. A motor fordulatszámának csökkentéséhez a PACCAR MX-11 és MX-13 motorok maximális nyomatékát jelentősen megnövelték, és az már 900 ford/perc fordulatszámon elérhető. A termékválaszték legjobbja a 390 kW-os/530 LE-s PACCAR MX-13 motor, amely 2 600 Nm nyomatékot ad le 1 000 ford/perc fordulatszámon.

    Nagy hatékonyságú hátsótengely-kialakítás 

    Továbbfejlesztették a hátsó tengelyek szerkezetét, és akár 2,05:1 áttételek is rendelhetők, amelyekkel 85 km/h-ás utazósebesség érhető el mindössze 1 000 – 1 040 ford/perc fordulatszámon az erőátviteli specifikációktól függően. Az új generációs hátsótengely-differenciálművek új kialakítású tányérkerékkel és kúpkerékkel rendelkeznek, amelyek a legnagyobb tartósságot és hatékonyságot szolgálják rendkívül alacsony zajszintek mellett.

    A hátsó tengelyben alacsony viszkozitású olajokat és alacsonyabb olajszinteket alkalmaznak, ezzel hozzájárulnak a nagyobb üzemanyag-hatékonysághoz, ahogy a kis súrlódású kerékcsapágyak is.

    Alapfelszereltségben a hatékony TraXon sebességváltó

    Az új CF és XF sorozat alapfelszereltségben a legújabb generációs TraXon automata sebességváltókkal kapható, alapfelszereltségben 12 sebességes, opcióként 16 sebességes változatban. A kisebb súrlódási veszteségek, a még gyorsabb felkapcsolás és az EcoRoll funkció kibővített használata együtt a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményezi, miközben a csendes és zökkenőmentes működésnek, továbbá a pontos tengelykapcsoló-működtetésnek köszönhetően nőtt a vezetési kényelem. A kibővített áttétel kiosztás kiváló manőverezhetőséget biztosít még gyorsabb hajtásláncok alkalmazásakor is.  

    Továbbfejlesztett funkciók a hajtásláncszoftverben

    Az új CF és XF teljesen új elektromos és elektronikai architektúrával rendelkezik. Új járművezérlő egységet vezet be a dedikált hajtáslánc-integráció miatt, amely továbbfejlesztett EcoRoll és sebességtartás funkciókkal, pl. dinamikus sebességtartással rendelkezik. Ez az új funkció a sebességtartás módszerét a különféle vezetési helyzetekhez igazítja. A prediktív sebességtartás és EcoRoll nagyobb fokú integrációjának köszönhetően lejtőn felfelé haladáskor a PCC korábban kapcsolja be az EcoRoll funkciót, amikor mindkét technológia kiszámolta, hogy a járműtömeg és -sebesség elegendő ahhoz, hogy „áttolja” a járművet a hegy tetején (üres sebességfokozatban) korlátozott sebességvesztés mellett.

    Iparágvezető PACCAR motorfék-teljesítmény

    A motorteljesítmény mellett a PACCAR motorfék teljesítményét is növelték. A PACCAR MX-11 motor maximális fékteljesítménye 320-ról 340 kW-ra nőtt. Még jelentősebb, hogy a fékteljesítmény 1 000 és 1 500 ford/perc között 20%-kal nőtt. Az MX-13 maximális fékteljesítménye nem kevesebb mint 360 kW, és a fontos 1 200 és 1 500 ford/perc közötti tartományban a fékteljesítmény 30%-kal nőtt.

    Aerodinamikai optimalizáció

    A lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érdekében javították a jármű aerodinamikáját a CF és XF napellenzőjének köszönhetően. Emellett az új XF-nél kerékjárat-toldat hosszabbítás, és a hűtőrács mögött légterelők vannak, amelyek a tehergépkocsi körül optimális aerodinamikát biztosítanak még a motortérben is. Az új hűtőrács-lezárók csökkentik a légellenállást, és záróelem került a fényszórópanel és a saroklégterelők közé a lehetséges legjobb aerodinamikához.

    Akár 100 kilogrammal nagyobb hasznos terhelhetőség 

    Az új CF és XF járműnél a DAF teljesen új és kompakt kipufogógáz-utókezelő rendszert (EAS) fejlesztett, amely alváz-helyet kínál más komponenseknek: nagyobb térfogatú üzemanyagtartálynak, kompresszoroknak, szerszámládáknak vagy darulábaknak.

    A fejlett rétegtechnológia miatt az EAS-egység teljes térfogatát 40%-kal csökkenthették. Ezt az ellennyomás, koromtisztítási időtartamok és DeNOx hatékonyság rontása nélkül érték el. A kompakt egység gyorsabban melegszik fel, és emiatt a motor hamarabb működik a leghatékonyabb üzemanyag-fogyasztási tartományban.

    Az EAS egységek kompakt kialakítása azt is jelenti, hogy különleges alkalmazásoknál a DeNOx katalizátort és dízel részecskeszűrőt nem kell szétválasztani, ami hozzájárul a kiváló hatékonysághoz.

    Az új, rendkívül kompakt EAS egység másik előnye az 50 kilogrammal alacsonyabb súly. A további módosításoknak, pl. a motor- és alváz súly optimalizációnak köszönhetően az új CF és XF 100 kilogrammal több hasznos terhet visz el.

    Maximális üzemidő

    Az új DAF CF és XF szervizintervalluma 150 000-ről 200 000 kilométerre növelhető. Az új EAS-egység képességei kompakt méretei ellenére még mindig páratlanok, ami akár 500 000 kilométeres koromtisztítási időközöket eredményez, és maximális rendelkezésre állást biztosít az ügyfél számára.

    A továbbfejlesztett Karosszériarögzítési módszer a legrövidebb konfigurálási időt támogatja, mivel az alváz hátsó kialakítása révén fel lehet szerelni pl. emelőhátfalat és egyedileg előkészített rögzítő lemezeket felépítményekhez és darukhoz.

    DAF CF Euro 6
    DAF CF - new logo plate

    DAF Connect flottakezelő rendszer

    A DAF Connect egy innovatív flottakezelő rendszer, segítségével az üzemeltető valós idejű információkat kaphat járműveinek és járművezetőinek teljesítményéről. Az ügyfél igényei szerint konfigurálható online felületen jól láthatóan jelennek meg a jármű helyzetére, az üzemanyag-fogyasztásra, a futásteljesítményre, a flottakihasználtságra és az alapjárati időre vonatkozó adatok. A felhasználóbarát felület beállítható úgy, hogy átfogó üzemanyag-jelentéseket szolgáltasson az aktuális és a korábbi adatokkal, amelyek összehasonlítják a flotta járműveit és járművezetőit. A élő nézet funkció a flotta helyzetével kapcsolatos összes szükséges információt megadja az optimális tervezés érdekében, a megtett távolságokat, az útvonalakat, valamint a jármű és a járművezető vezetési idejét is beleértve. Az üzemeltetők saját maguk által meghatározott riasztásokat kapnak, amikor eltérések tapasztalhatók a sebesség, az útvonal, a helyzet és az üzemanyag-fogyasztás terén, hogy azonnal javíthassák a flotta teljesítményét.

    A DAF Connect optimalizálja a járművek rendelkezésre állását, csökkenti az üzemeltetési költségeket, és javítja a logisztikai hatékonyságot. A DAF Connect azt is lehetővé teszi, hogy az üzemeltető hatékonyan megtervezze a javítást és a karbantartást, valamint a DAF Connect használatával megkapja a DAF személyre szabott tanácsait.

    Az új CF és XF: minden sofőr álma

    Az új CF és XF továbbra is piacvezető a vezetési kényelem terén a nagyszerű be- és kiszállási lehetőségeknek, kiváló belső térnek és számos kényelmes, felhasználóbarát, vonzó és biztonságtechnikai újításának köszönhetően.

    • Új belső kárpit

    • Új hőmérséklet- és klímaszabályozás (HVAC)

    • Új Exclusive Line

    • Továbbfejlesztett műszerfal-elrendezés

    • „Plug and play” kapcsolók a járművezető számára


    Attól a pillanattól, hogy a járművezető belép a fülkébe, az új DAF CF és XF a legmagasabb szintű minőséget és vezetési kényelmet biztosítja neki. Az új meleg és ízléses színek a műszerfalon, az üléseken, a függönyökön, a matracokon, az oldalfalakon és a hátfalon tetszetős megjelenést biztosítanak, amitől a járművezető kényelemben és luxus körülmények között érezheti magát. Az XF műszerfalának és hátsó falának zongoralakk fekete díszítése különleges stílust kölcsönöz a belsőnek. Az XF Super Space Cab továbbra is a legtágasabb fülke a piacon, melynek térfogata több mint 12,6 m3. 

    Új hőmérséklet- és klímaszabályozás

    Az új DAF CF és XF teljesen új automata hőmérséklet- és klímaszabályozó rendszerrel (HVAC) rendelkezik, amelyet a járművezető nagyon könnyen kezelhet. A rendszer hozzájárul a legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztáshoz, mert az új, intelligensen vezérelt légkondicionáló kevesebb energiát fogyaszt azáltal, hogy csak annyira hűti le a levegőt, amennyire az a megkívánt hőmérséklet eléréséhez szükséges. A párologtató intelligens vezérlése a szükségtelen levegőhűtés elkerülésére is szolgál. Az új, teljesen automata HVAC-egység a motor maradékhőjét használja a fülke pihenések alatti és éjszakai fűtésére, ami szintén hozzájárul az üzemanyag-hatékonysághoz. A legmagasabb szintű vezetési kényelem érdekében az új hőmérséklet- és klímaszabályozó rendszer az új, hátsó falon lévő panelen lévő hőmérséklet-szabályzóval is kezelhető.

    Új Exclusive Line

    A luxus és kényelem csúcsa az új Exclusive Line csomag, amely az új CF és XF járművekhez egyaránt elérhető. A csúcskategóriás Exclusive Line csomagot konyakszínű műszerfal, ajtóborító lemezek (XF) és bőrülések, valamint a stílusos, világos árnyalatú szellőzőnyílások jellemzik. A bőrkormány alapfelszereltség a luxuskivitelű CF és XF változatokon. 

    Továbbfejlesztett járművezetői információk és felhasználóbarát kezelhetőség

    A műszerfalat új betűkkel feliratozták, hogy korszerűbb és vonzóbb megjelenése legyen, és a járművezető könnyebben leolvashassa az adatokat. A járművezetői információs panel funkcióit is továbbfejlesztették, és az immár tachográf számlálót is tartalmaz, amellyel a járművezető láthatja a maradék vezetési és pihenőidőt.  

    Ez hozzájárul a megnövelt kényelemhez és hatékonysághoz, ahogy a járművezető által konfigurálható kapcsolók (MUX) is, amelyekkel a járművezető saját igényei szerint helyezheti el a műszerfali kapcsolókat. A MUX-kapcsolók a felépítmény és az egyéb alkatrészek, pl. aggregátorok és daruletalpalók kezeléséhez kapcsolódó plusz funkciók optimális elhelyezését is lehetővé teszik.

    A járművezetők az új, a műszerfal középső részén lévő belsővilágítás-kapcsolót is hasznosnak fogják találni, mindemellett a DAF nagyszerű csúszó asztallapja és páratlan tárolóhelye nem változott. Az új belsővilágítás-kapcsoló különösen felhasználóbarát, mivel a világítás éjszakai vezetési és pihenő módban letompítható. Minden sebességgel kapcsolatos funkció (pl. sebességtartás, prediktív sebességtartás és adaptív automatikus sebességtartás) tökéletesen és logikusan van csoportosítva a kormánykerék jobb oldalán, hogy a járművezetőnek kiváló kezelőfelületet biztosítson.

    Stílusos megjelenés

    A DAF az új CF és XF számos termékújításának hangsúlyozásához a jármű külsejét finom és stílusos díszítőelemekkel gazdagította, ilyen például a lépcsőn lévő azonosítótábla, amely a járművezetőt a luxuskivitelű beltérben fogadja (XF). Az új, áttervezett, krómbetűvel írt DAF emblémával díszített névtábla a tehergépkocsi minőségét szimbolizálja. A lökhárítón és a napellenzőn lévő díszítések még stílusosabbá teszik a jármű külsejét, ahogy a dekoratív díszcsíkok a hűtőrácson és az új rácsháló az XF-en.

    A gyártás kezdete

    Az új CF és XF gyártása a 4x2 vontató (FT) és alváz (FA) konfigurációk, a 6x2-es FTG és FTP vontatók kiegészítő futótengellyel valamint a szimpla kerekekkel szerelt emelő-tengelyes 6x2 alváz (FAR) esetében 2017 nyarán kezdődik. A többi kitűnő változat gyártása ősszel indul.

    „A piac legjobb tehergépkocsiját még tovább tökéletesítettük”– jegyezte meg Preston Feight, a DAF Trucks elnöke. Így folytatta – „az új CF és XF típusnál továbbfejlesztettük a jelenlegi tehergépkocsik kiváló megbízhatóságát, üzemanyag-hatékonyságát és vezetési kényelmét.  DAF Transport Efficiency filozófiánk részeként ügyfeleinknek a legalacsonyabb üzemeltetési költségeket és nagyobb rendelkezésre állást biztosítva újabb nagyobb lépéseket tettünk a járműhatékonyság további növelése érdekében. Az új CF és XF a színtiszta kiválóságot jelenti.

    MX-13 MX-11


     
     
     

    Sajtókapcsolat

    Ön újságíró? Keressen bennünket a vállalatunkkal, termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, illetve bármilyen egyéb témával kapcsolatos bővebb tudnivalókért.

    Rutger Kerstiens
    Vállalati kommunikációs részleg

    Telefon: +31 (0)40 214 4191
    E-mail: rutger.kerstiens@daftrucks.com