
Az Oegema Transport véleménye a DAF XD Electric modellről
„Eddigi tapasztalataink minden várakozást felülmúltak”
Hogy az Oegema Transport régóta DAF-ügyfél, már a flottaszínből is látszik: ez a jellegzetes zöld az egyik volt abból a hat árnyalatból, amit a DAF már az ötvenes években gyárilag kínált. Ez a szín 2025-ben is ugyanaz. Ha valaki ennyire kötődik a márkához, nem csoda, hogy a DAF rendszeresen felkéri tesztelésre. A visszajelzések ugyanis nagyon sokat számítanak. Ezért is került be a flottába az XD Electric. Bár nem ez volt az egyetlen ok.
„Egyre jobban számít, hogyan bánunk a környezettel” – mondja Gerlof Oegema műszaki igazgató. „Látom, hogy egyre csapadékosabb és forróbb a nyár, amiben nekünk is részünk van – hetente ezernyi liter dízelt égetünk el. Ez így nem mehet tovább.”
Kihívások
A környezetbarátabb közúti szállítás felé vezető út nem mentes a nehézségektől – jegyzi meg Oegema. „A hatótáv persze kulcskérdés. De mindennek az alapja, hogy legyen saját töltőinfrastruktúrád. Be kell ruházni töltőállomásokba, napelemekbe, meg egy saját akkumulátorba is. Lehet máshol is tölteni, csak az egyszerűen túl drága.” Hogy teljesít az XD Electric a napi munkában?

Az eddigi tapasztalataink minden várakozást felülmúltak, főleg a hatótávot illetően. Az XD Electric kétszáz kilométerrel többet bír, mint a konkurens márka. És ez nagyon sokat számít, mert így hazaérünk anélkül, hogy út közben tölteni kellene. Itt, a telephelyen töltjük a tehergépkocsit, az pedig sokkal olcsóbb.”
Gerlof Oegema, műszaki igazgató
Teljesen meggyőzött
Az XD Electric állandó sofőrje Leo Kooiker. Milyen volt dízelről elektromosra váltani?
„Pár nap alatt teljesen levett a lábamról. Hihetetlenül csendes, az egész vezetés sokkal nyugodtabb.”
