DAF CF Electric

Akkumulátoros elektromos járművek

Zéró károsanyag-kibocsátási technológia belvárosi áruterítéshez

 

Az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik nem bocsátanak ki kipufogógázt működés közben, így ideális megoldást jelentenek a belvárosi áruterítéshez. A DAF ezen a területen betöltött vezető pozícióját jól szemlélteti, hogy a DAF CF Electric tehergépkocsit kitüntették a környezetbarát tehergépkocsiknak járó Green Truck Logistics Solution 2019 díjjal.

 
 

Vezető szerep 

Akkumulátoros elektromos járművek vagy röviden BEV – a DAF vezető szerepet tölt be ezen a piacon. A DAF volt az egyik első tehergépkocsi-gyártó, amely megkezdte a valós körülmények közötti tesztelést a legfontosabb ügyfelek esetén, hogy átfogó gyakorlati tapasztalatokra tehessen szert ezzel az új technológiával kapcsolatban. Időközben a CF Electric vontató már kapható Hollandiában, Belgiumban és Németország Észak-Rajna-Vesztfália tartományában. A helyi akkumulátortöltő infrastruktúrától és a vevőszolgálati lehetőségektől függően az Európa más részein történő értékesítés is tervbe van véve.

A DAF CF Electric egy 4x2 vontatójármű, amely a VDL E-Power technológiájának köszönhetően teljesen elektromos meghajtású:

  • A hajtáslánc fő eleme a 210 kW-os elektromos motor
  • A CF Electric egy 170 kWh-ás maximális kapacitású lítiumion-akkumulátorcsomaggal működik
  • A hatótávolsága kb. 100 kilométer.
 
First-DAF-CF-Electric-refuse-collection-truck-delivered-to-ROVA-0
 

Az első, elektromos, 3 tengelyes CF Electric szemétszállító tehergépkocsikat már a városokban termelődő hulladék „zéró károsanyag-kibocsátású” begyűjtésére tervezték és gyártották.

 
 

Ígéretes jövő 

Több város is bejelentette azon szándékát, hogy a helyi levegőminőség javításának érdekében néhány éven belül már csak kibocsátásmentes járműveket engedjenek be a központba. Emiatt nagyon ígéretes jövő vár a teljesen elektromos tehergépkocsira. A közlekedési vállalatoknak nem lesz más választásuk, mint hogy befektessenek az elektromos járművekbe, ha továbbra is szeretnék majd kiszolgálni a városközpontokat.

DAF-CF-Electric-Refuse-01-v2
 
DAF Trucks at Solutrans Exhibition in Lyon

Kihívások 

Természetesen az elektromos hajtásláncnak is számos kihívással szembe kell néznie. A villamos energiát nem mindig „zöld” módon állítják elő, és a töltőberendezések sem terjedtek még el széles körben, míg az akkumulátorok továbbra is nehezek és drágák, a kapacitásuk pedig korlátozott. Az akkumulátorok ügyes megtervezése és gyakori töltése révén azonban a napi 300 kilométer reális hatótávolság a városi áruterítő tevékenységekre vonatkozóan.

 
 

 

„Az elektromos tehergépkocsikkal való tervezés, illetve azok vezetése eltérő gondolkodásmódot igényel. Ügyelni kell arra, hogy a munka feleljen meg a tehergépkocsi, nem pedig fordítva. A tehergépkocsi optimális használatának érdekében fontos szempont, hogy be- és kirakodás közben fel lehet tölteni az akkumulátorokat. Az elektromos tehergépkocsi kiváló alternatívaként szolgálhat a városi áruterítésre.”

 

Eveline Manders
Tinie Manders Transport

 

Eveline Manders
 
 
 
 
 

Kapcsolódó információk