- DAF típusválaszték
- Szolgáltatások
- DAF márkakereskedői hálózat
- DAF-történetek
- 2017. július 13., csütörtök
Szakszerűen végzett közúti összehasonlító teszt során igazolta a DAF az új XF több mint hét százalékos üzemanyagfogyasztás-csökkenését
Bizonyítottan takarékosabb
Amikor a DAF idén tavasszal bemutatta az átfogóan megújult XF típust, a számos újításnak köszönhetően hét százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást ígért a gyártó az elődhöz képest. Majd június elején egy Hollandia és Magyarország között egy jelenlegi XF és egy Új XF demószerelvénnyel nagyon pontosan végzett közúti teszt során ennél is nagyobb, 7,2, illetve 7,4 százalékos fogyasztáscsökkenést igazoltak a gyári szakemberek.
Nagyon alapos, körültekintő és hiteles munkát végeztek a DAF járműtesztekkel foglalkozó részlegének tapasztalt szakemberei. Úgy választották ki a jelenlegi és az új XF vontatót, hogy a specifikációjuk a lehető legnagyobb mértékben azonos legyen, így csak a 2017-es újdonságok jelentettek különbséget. Ezek közül a legfontosabb a továbbfejlesztett, 460 helyett 480 lóerős és kedvezőbb nyomatéki jellegű MX-13 motor, a ZF AS Tronic helyett ZF TraXon automatizált sebességváltó, a 2,53 helyett 2,21 áttételű hátsó tengely és az új hajtásláncvezérlő szoftver. Egyébként még a fülkék, a gumiabroncsok, a légterelők és a félpótkocsik is megegyeztek, valamint egyformán, közel teljes terheléssel futottak.
A két szerelvény együtt haladt a teszt során, egymás között legalább ötszáz méteres követési távolsággal, egy-egy gyakorlott gyári tesztpilótával, a sebességtartó automatika és a domborzathoz előrelátóan igazodó hajtásláncvezérlés (PCC) azonos beállításával, a félpótkocsikat pedig félúton megcserélték. Így jóformán minden befolyásoló tényezőt kiegyenlítettek a fogyasztásméréshez, amelyet egyrészt az FMS és a CAN adatait felhasználó fejlett elektronikus rendszerrel, másrészt hőmérsékletméréssel korrigált teletankolásos módszerrel végeztek.
Végül az eredmények: Hollandia és Magyarország között Csehországon, Szlovákián át a 2017-es generációt képviselő szerelvény 7,2 %-kal (37,1 liter), míg visszafelé Ausztrián át 7,4 %-kal (35,22 liter) kevesebb gázolajat használt fel, mint a jelenlegi XF, így a teljes megtakarítás elérte a 72,22 litert. Az életszerű körülmények között, közúti forgalomban végzett teszt során tehát bebizonyosodott, hogy az új XF valóban legalább hét százalékkal üzemanyag-takarékosabb, mint a már eleve nagyon hatékony elődje.