Új generációs DAF-tehergépkocsik: ügyfeleink sikeréért dolgozunk
Optimalizált hajtásláncok, aerodinamika és specifikációk az iparágvezető hatékonyság érdekében
A DAF Transport Efficiency filozófiájának részeként a DAF az új generációs DAF járműsorozat új innovációinak teljes csomagját vezeti be ügyfeleink sikerének elősegítése érdekében. A hajtáslánc és az aerodinamikai jellemzők optimalizálása az új generációs DAF 10%-kal jobb üzemanyag-hatékonyságán felül az üzemanyag-fogyasztás akár 3%-os további csökkenését eredményezi, ami új mércét állít fel az iparágban. A még gazdagabb felszereltség és az új PACCAR Connect flottakezelő rendszer további lehetőségeket kínál az üzemeltetés hatékonyságának növelésére. Az új generációs DAF következő fejezetét jelképező típusok már megrendelhetők.
A hatékonyság erejével
- Optimalizált PACCAR MX-11 és MX-13 motor
- Új szelepvezérlés (Miller), hűtőfolyadék-szivattyú és levegőkompresszor
- Optimalizált turbó- és EGR-rendszer
- B100 FAME biodízelhez előkészítve
- A hátsó tengely újításai
- Új kúpkerék a nagyobb erő és tartósság érdekében
- A fordulatszám-csökkentés következő szintje - Oldalszoknya mostantól a Low deck vontató típusokhoz is elérhető
- Alapkivitelben még gazdagabb felszereltség, teljes mértékben a hatékonyságra hangolva
- DAF Digital Vision System
- Prediktív sebességtartás
- Teljes Aero csomag
- Alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok - 10 éves PACCAR Connect előfizetés
A biztonság erejével
- A járművezetőt támogató speciális rendszerek teljes választéka alapfelszereltségként
- Advanced Emergency Braking system
- A veszélyeztetett úthasználók fokozott védelme
- Event Data Recorder (EDR)
- DAF Side & Turn Assist
A kényelem erejével
- Még alacsonyabb zajszintek a még fejlettebb fordulatszám-csökkentésnek köszönhetően
- Új szint a vezethetőségben
- Új tehergépkocsi-navigációs alkalmazás és csatlakoztatott tehergépkocsi-navigáció
A DAF 2021-ben mutatta be a távolsági- és nehézfuvarozásra szánt iparágvezető, új generációs XF, XG és XG+ járműveit, majd 2022-ben a regionális és kereskedelmi alkalmazásokhoz készült sokoldalú XD sorozatot. Minden új generációs DAF járművet az EU tömegekre és méretekre vonatkozó új előírásai szerint fejlesztenek, ami kategóriaelső aerodinamikai jellemzőket, üzemanyag-hatékonyságot és alacsony CO2-kibocsátást eredményez. Az új kialakításhoz nagy ablakok és alacsony övvonalak tartoznak, amelyek a digitális kamerákkal kombinálva felülmúlhatatlan közvetlen látóteret, és ezáltal kivételes biztonságot nyújtanak. Rendkívüli tágasságuk, fantasztikus illesztéseik és felületeik, valamint minőségük és vezetési jellemzőik miatt az új generációs DAF-tehergépkocsik a járművezetők kedvencei.
A hatékonyság, a biztonság és a kényelem terén felállított új mércék miatt az új generációs DAF XD, XF, XG és XG+ tehergépkocsikat 2022-ben és 2023-ban is kitüntették az „Év nemzetközi tehergépkocsija” díjjal, amelyet további rangos elismerések követtek Európa vezető szállítmányozási szaklapjaitól és szervezeteitől.
Az innovációk széles választékának köszönhetően a piacon kapható legjobb tehergépkocsik most még jobbá válnak az üzemeltető és a járművezető számára egyaránt. Ezek a már megrendelhető járművek az új generációs DAF következő fejezetét képviselik.
A hatékonyság ereje
Az összes új generációs DAF-tehergépkocsi a tökéletes aerodinamika, a rendkívül hatékony PACCAR MX-11 és MX-13 motorok (270 kW/370 LE-től 390 kW/530 LE teljesítményig) és a járművezetőt támogató speciális rendszerek széles választékának előnyeit nyújtja, ami lenyűgöző, akár 10%-os üzemanyag-megtakarítást eredményez. A hajtáslánc és az aerodinamikai jellemzők fejlesztésének köszönhetően most további 3%-os csökkenés érhető el az üzemanyag-fogyasztásban.
Számos új generációs DAF modell megfelel a Maut 3. osztály követelményeinek, ami évente több ezer eurós német útadó-megtakarítást eredményezhet.
A DAF XD, XF, XG és XG+ hajtásláncának hatékonyságát a Miller-elv szerint működő új motorszelep-vezérléssel optimalizálták. Emellett kettős meghajtású hűtőfolyadék-szivattyút is alkalmaznak ezeken a típusokon, amely alacsony terhelésű hűtési körülmények között elektromos árammal működik, nagy hűtési teljesítményigény esetén pedig ékszíj hajtású. A maximális hatékonyság érdekében a járműveket kéthengeres, tengelykapcsolós légkompresszorral szerelték fel. A turbó- és EGR-rendszereket úgy korszerűsítették, hogy harmonikusan illeszkedjenek az új szelepvezérléshez. Az új üzemanyag-befecskendezők kiváló hatékonyságot, megbízhatóságot és tartósságot biztosítanak.
Hátsó híd újításai
A DAF népszerű SR1344 hátsótengely-programjában is számos újítást vezet be. Az új kúpkerék kialakítás nagyobb erőt és tartósságot biztosít, és lehetővé teszi a PACCAR MX-13 legnagyobb teljesítményének, a 390 kW/530 LE alkalmazását. Ez biztosítja, hogy minden PACCAR MX motor optimálisan részesülhessen a DAF fordulatszám-csökkentési filozófiájának előnyeiből.
Az új sebességváltási stratégia és a motor új optimalizálásai lehetővé teszik a 2,05:1 hátsó tengely áttételi arány alkalmazását a legnépszerűbb 315/70 R22,5 abroncsmérettel kombinálva, hogy a lehető leggazdaságosabb üzemanyag-felhasználást lehessen elérni a 4x2-es vontató típusok valamennyi motorjánál. 85 km/h-s utazósebességnél további 7%-kal alacsonyabb fordulatszám (1030 helyett 950) érhető el.
Emellett az SR1344 tengelyprogram a 2,64:1 tengelyáttétellel egészült ki, csiszolt fogaskerékkel a maximális hatékonyság érdekében.
Az új generációs DAF modellek hatékonyságának optimalizálása érdekében a 4x2 és 6x2 változatok* alapfelszereltségéhez hozzátartozik (a hagyományos tükröket felváltó) DAF Digital Vision kamerarendszer, a prediktív sebességtartás és az alacsony ellenállású gumiabroncsok, amelyek további 6%-os üzemanyag-megtakarítást tesznek lehetővé. Azon ügyfelek esetében, akik korábban nem rendelték meg ezeket a funkciókat, a teljes üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 9%-kal is csökkenhet. A mindennapi gyakorlatban azonban az üzemanyag-hatékonyság növekedése még ennél is nagyobb lehet, mivel az aerodinamikai csomag szintén az alapfelszereltség része.
PACCAR Connect 10 évre
Minden új generációs DAF-tehergépkocsihoz 10 éves PACCAR Connect előfizetés jár. Ez az új online flottakezelő platform valós idejű információkat nyújt a teljes flotta, az egyes járművek, valamint a járművezetők teljesítményéről, ezáltal segítve az üzemeltetőket a hatékonyság és a haszon optimalizálásában. A platform a hatékony vezeték nélküli járműfrissítéseket is lehetővé teszi.
A PACCAR Connect fő előnye az úgynevezett „külső felektől” származó, meglévő logisztikai alkalmazásokkal való egyszerű integráció, amely új mércét állít fel a flottakezelő rendszerek terén. Megkönnyíti az összes logisztikai folyamat egyetlen eszközről történő nyomon követését, ami jelentősen megnöveli a járművezető kényelmét. A maximális hatékonyság érdekében a PACCAR Connect a „geokerítés” funkciót is használja, amely értesíti a bázisállomást vagy a célállomást, amikor egy tehergépkocsi megközelíti a szállítási helyszínt.
B100 FAME biodízel
Az ügyfelek sikerének elősegítése érdekében 2025 elejétől elérhetővé válnak a PACCAR MX motor B100 FAME biodízellel működő változatai is. A Low deck vontatókhoz mostantól oldalszoknya is rendelkezésre áll, amely további lehetőségeket kínál a jármű hatékonyságának növelésére.
A biztonság erejével
Az új generációs DAF-tehergépkocsik többek között alacsony övvonalaiknak, járdára néző ablakaiknak és modern digitális kameráiknak köszönhetően új mércét állítanak fel a közvetlen és közvetett látótér terén. A rendkívül erős fülkeszerkezet, a szabadalmaztatott fülkeelmozdulási rendszer és a szabályozott elmozdulású kormányrendszer biztosítja, hogy az XD, XF, XG és XG+ a passzív biztonság szavatolásában is vezető szerepet töltsön be. A járművezetőt támogató speciális rendszerek (ADAS) teljes körű gyári választéka pedig az iparágvezető aktív biztonságról gondoskodik.
A legújabb generációs Advanced Emergency Braking system (AEBS) 2 hosszú és 1 rövid hatótávolságú radarrendszerű érzékelővel és egy kamerával is fel van szerelve, amely teljesen önálló vészfékezéssel segít elkerülni az ütközést a jármű előtt található veszélyeztetett úthasználókkal. Egy további radar biztosítja az új Drive-off Assist (elindulást segítő) funkciót, amely észleli és figyelmezteti a vezetőt minden közelben lévő veszélyeztetett úthasználóra a tehergépkocsi álló helyzetében vagy elindulásakor. Az Event Data Recorder képeket és adatokat rögzít, amikor az AEBS-fék figyelmeztetés aktiválódik, a DAF Side & Turn Assist pedig figyelmeztetést küld, ha gyalogosok, kerékpárosok vagy járművek vannak a jármű holtterében, a pótkocsi hátsó részéig tartó egész területet beleértve.
Továbbá minden új generációs DAF rendelkezik Speed Limit Recognition funkcióval, amely tájékoztatja a vezetőt a tényleges sebességkorlátozásokról és figyelmezteti a sebességhatár túllépése esetén, míg a Lane Departure Warning System segít elkerülni a veszélyhelyzeteket azáltal, hogy figyelmeztet az esetlegesen nem szándékos sávváltásokra.
Az új Rear View Camera a fülkében található kijelzőn mutatja, mi történik a tehergépkocsi hátuljánál. A High Beam Assist (opcionális) automatikusan kikapcsolja a távolsági fényszórót, ha más járművek jönnek szembe vagy vannak a jármű előtt. A korábbi DAF-tehergépkocsiknál már alkalmazott funkció folytatásaként az Emergency Stop Signal figyelmezteti vészvillogással az úthasználókat, amikor a tehergépkocsi intenzíven lassul.
Emellett új funkciókkal bővítették az alapfelszereltséget, amelyek tovább növelik a járművezető biztonságát. Az új DAF Drowsiness Detection (fáradékonyságérzékelő rendszer) felméri a járművezető éberségét, és figyelmezteti, ha szünetet kell tartani. Egy Alcohol Interlock (alkoholzár) előkészítés is rendelkezésre áll, amely megkönnyíti egy olyan eszköz felszerelését, amely biztosítja, hogy a motort csak negatív alkoholteszt-eredmény esetén lehessen beindítani.
A kényelem erejével
Az új generációs DAF XD, XF, XG és XG+ járműveket a vezetés, a pihenés és az alvás során nyújtott páratlan kényelmük miatt kedvelik annyira a járművezetők.
A hajtáslánc új korszerűsítései a még alacsonyabb motorfordulatszámnak köszönhetően a korábbiaknál is alacsonyabb zajszintet eredményeznek. A motor optimalizálásai az új sebességváltási stratégiával ötvözve a még egyenletesebb váltási teljesítmény révén jobb vezethetőséget biztosítanak.
A csatlakoztatott tehergépkocsi-navigáció funkcióval is rendelkező új PACCAR Connect online flottakezelő platform lehetővé teszi a teljes útvonalterv továbbítását a bázisállomásról közvetlenül a tehergépkocsi másodlagos képernyőjére a járművezető maximális kényelme érdekében. Funkciói közé tartozik még az utolsó kilométer/első kilométer útvonaltervezés is, amely még tovább növeli a jármű hatékonyságát és a járművezető kényelmét.
Összefoglalva, a piacon elérhető legjobb tehergépkocsik még jobbá váltak. Ez tovább erősíti a DAF XD, XF, XG és XG+ járművek iparágvezető pozícióját az üzemeltetési hatékonyság, a biztonság és a járművezetői kényelem terén, maximálisan elősegítve ügyfeleink sikerét.
͏
Sajtókapcsolat
Ön újságíró? Keressen bennünket a vállalatunkkal, termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, illetve bármilyen egyéb témával kapcsolatos bővebb tudnivalókért.
Rutger Kerstiens
Vállalati kommunikációs részleg
Telefon: +31 (0)40 214 4191
E-mail: rutger.kerstiens@daftrucks.com