Hidrogén
Érdekes lehetőség a jövőben
A DAF filozófiája szerint a technológiák teljes palettáját ki kell aknáznunk a közúti szállítás szénmentesítéséhez vezető úton. A cégünk által már forgalmazott akkumulátoros elektromos megoldások és a jelenleg fejlesztés alatt álló hibrid tehergépkocsik mellett a hidrogén technológia szintén ígéretes lehetőségeket tartogathat a jövőre nézve.
Kísérletek az üzemanyagcella technológiával
Ha igazi áttörést szeretnénk elérni a hidrogén technológia terén a jövőben, létfontosságú, hogy már most megtegyük az első lépéseket – és mi pontosan ezt is tesszük. A DAF anyavállalata, a PACCAR, a Toyotával és a Shellel karöltve a kifinomult üzemanyagcella technológiát alkalmazó hidrogén-meghajtású tehergépkocsik átfogó tesztelésbe kezdett a Los Angeles-i kikötőben.
‘Truck Innovation Award 2022’
Az új generációs DAF-tehergépkocsik bevezetésével az alternatív energiahordozók és erőátvitelek teljes körű és rendkívül energiahatékony platformját alkottuk meg. Kitűnő példája ennek az új, belső égésű hidrogénmotorral rendelkező DAF XF H2 innovációs tehergépkocsi, amely elnyerte a megtisztelő európai ‘Truck Innovation Award 2022’ díjat.
A Truck Innovation Award díj az év nemzetközi tehergépkocsija (International Truck of the Year, IToY) zsűrijének kezdeményezéseként jött létre, amellyel az olyan új és ígéretes technológiai fejlesztéseket ismerik el, amelyek kulcsszerepet játszhatnak a kereskedelmi járműszektor fenntartható jövőjének kialakításában.
Hidrogén-meghajtású tehergépkocsik
Közép és hosszú távon a hidrogén kétségtelenül komoly lehetőséget jelenthet a tehergépkocsik meghajtása terén. Ráadásul két különböző lehetőség is szóba jöhet. Mindkét esetben a CO2-kibocsátás 100%-os csökkenése érhető el, amennyiben környezetbarát hidrogént használunk fel.
- egy üzemanyagcella, amely hidrogént használ az elektromos motor meghajtásához szükséges elektromos áram generálására
- vagy hidrogén üzemanyagként történő használata a belső égésű motorhoz.