A hatékonyság bajnokai
Új generációs DAF
Új távlatok a hatékonyság terén
A DAF számos fontos díjat kapott az új generációs DAF-tehergépkocsik iparágvezető hatékonyságának elismeréseként. Kiváló ok arra, hogy a DAF elindítsa az új Efficiency Champions sorozatot, amely új mércét állít fel a szállítási hatékonyság terén.
Miután az új generációs DAF tehergépkocsik 2022-ben és 2023-ban is díjakat nyertek az év nemzetközi tehergépkocsijaként, ismét elismeréseket érdemeltek ki első osztályú hatékonyságukért. Ez a kivételes aerodinamikával rendelkező lenyűgöző termékcsalád számos fontos ipari díjat kapott a kiváló hatékonyságáért.
Erre a kiemelkedő pozícióra építve a DAF egy különleges változatot vezet be, amely a lehető legnagyobb üzemanyag-hatékonyságot és a legalacsonyabb VECTO pontszámot éri el. A hatékonyság különböző fülkeváltozatokkal elérhető bajnokai új motorszoftvert futtató PACCAR MX-11 vagy MX-13 motorral vannak felszerelve. Az új sorozat különösen a kedvezőbb útdíjakat és a lehető legalacsonyabb teljes tulajdonlási költséget kereső üzemeltetőknek tűnhet vonzónak.
Díjnyertes sorozat
Az új generációs DAF-tehergépkocsik az egyik díjat nyerik a másik után a járműhatékonyság kategóriájában, így a sofőrök és a tulajdonosok álmát is megtestesítik.
Green Truck Award 2023
Egy átfogó összehasonlító tesztet követően az új generációs DAF XF 450-et a vezető német VerkehrsRundschau és Trucker szakfolyóirat 2023 zöld tehergépkocsijának nevezte. Kiemelkedő hatékonyságáért kapta a díjat, mivel az iparág legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztását (21,26 l/100 km) és alacsony CO2 -kibocsátást (675 g/km) ért el. AdBlue-fogyasztása (1,32 l/100 km) és átlagsebessége (80,06 km/h) szintén lenyűgöző volt. Ez a leghatékonyabb hosszú távú vontatóegység a piacon.
European Truck Challenge 2023
A neves német Truck & Trailer Welt magazin által végzett European Truck Challenge (ETC) összehasonlító tesztben a tehergépkocsikat széles körben a költségek, a kezelhetőség, a teljesítmény és a járművezetői kényelem szempontjából hasonlítják össze. Az XF 450 ismét bebizonyította, hogy a legalacsonyabb az üzemanyag- és AdBlue-fogyasztással rendelkezik, ami a legalacsonyabb üzemeltetési költségeket eredményezi. Emellett a rangos ‘ETC Drivers Choice Award’ díjat is elnyerte kiemelkedő kényelme, jobb felszereltsége és vonzóbb kialakítása miatt.
“A DAF XF 450 bizonyult a leginkább költséghatékony tehergépkocsinak.”
Hans-Jürgen Wildhage
tesztszerkesztő a Truck & trailer Welt magazinnál, a European Truck Challenge szervezőjénél
European Transport Award for Sustainability
2023-ban az új generációs DAF XF 450 megkapta a „European Transport Award for Sustainability 2024” (ETPN) díjat is a német Transport kiadványtól. Ebben a következő tényezők játszottak fontos szerepet: a kategóriaelső, alacsony üzemanyag- és AdBlue-fogyasztást biztosító, hosszú és rendkívül aerodinamikus fülke, a hosszú szervizintervallumok (akár 200000 km), a rendkívül alacsony tengelyolajszint és az alacsony járműsúly. A zsűri döntéséhez hozzájárult a fejlett vezetéstámogató rendszerek, például a prediktív sebességtartás megléte is.
“Egyértelműen a legmeggyőzőbb jelölt a díj elnyerésére.”
Christine HarttmannA Transport főszerkesztője és az ETPN zsűrijének tagja
Üzemanyag-takarékos funkciók
A hatékonyság bajnokai olyan üzemanyag-takarékos funkciókkal rendelkeznek, mint a DAF Digital Vision System (tükrök helyett kamerák a légellenállás csökkentésére) és a teljes aerodinamikai csomag. Ide tartoznak a légterelők, védőlemezek, sárvédők és egy, a tehergépkocsi alatti optimális légáramlásért felelős speciális alaplemez.
A hatékonyságnövelő csomagot az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok, a prediktív sebességtartás és a nagy teljesítményű PACCAR MX motorfék is kiegészíti. A rendkívül kis tömegű és korszerű fedélzeti rendszerekkel, például az adaptív automatikus sebességtartással együtt a hatékonyság bajnokai új mércét állítanak fel a szállítási hatékonyság terén.
Alacsonyabb CO2-kibocsátás
A pontos motorvezérlés és a kivételes aerodinamika rendkívül alacsony CO2-kibocsátást biztosít ezeknek a különleges kiadású tehergépkocsiknak. Emiatt az iparág legalacsonyabb VECTO pontszámát érik el, ami a hagyományos hajtáslánccal rendelkező járművek esetében alacsonyabb díjfizetést eredményez (a német útdíjakat tekintve kilométerenként akár 1,6 centet). További előny, hogy a hatékonyság bajnokai akár hat éven keresztül a III. CO2-kibocsátási kategóriába sorolhatók.