A DAF tiszteletben tartja az Ön adatainak és magánéletének védelmét. Különböző célokra használunk cookie-kat, például a weboldal működtetésére, a honlapunk használatával kapcsolatos élményének javítására, a közösségi médiába történő integráció kialakítására, valamint a célzott marketing tevékenységek elősegítésére honlapunkon belül és kívül. Weboldalunk további használatával Ön beleegyezik cookie-használatunkba. Ha azonban személyre kívánja szabni cookie beállításait, kattintson az alábbi „Beállítások módosítása” lehetőségre. Beleegyezését bármikor visszavonhatja. További tudnivalókért tekintse meg a Cookie nyilatkozatunkat.
DAF CF HVO Snel

SNEL Logistic Solutions

Belgiumban HVO-t használnak: „Majdnem 90%-kal kevesebb CO₂”

A DAF LF, CF és XF tehergépkocsik legújabb generációja tökéletesen megfelel arra, hogy az úgynevezett „megújuló üzemanyagokkal” használják. A belgiumi Deinze városában található Snel Logistics átfogó tesztelést végzett a hidrogénezett növényi olajjal. Miért? A közel 90%-kal kevesebb CO2-kibocsátás miatt. „Jobb választás, mint az LNG” – fejtette ki véleményét Gert Snel, a belgiumi logisztikai cég ügyvezető igazgatója, amely a fenntarthatóságot az egyik alapvető értékének tekinti.

 

Az 1985-ben alapított, Deinze-ben működő SNEL Logistic Solutions az évek során Belgium egyik legjobb hírű logisztikai cégévé vált. „Kezdettől fogva arra összpontosítottunk, hogy valamilyen hozzáadott értéket biztosítsunk az áruk A-ból B-be történő szállítására vonatkozóan” – magyarázza Gert Snel. „Szerintünk ez különböztet meg minket másoktól, ami nagyon fontos, hiszen manapság igen komoly a verseny a szállítási ágazatban.” A SNEL Logistic Solutions olyan modern elosztóközpontokat üzemeltet, amelyek 60 000 m2-es területet fednek le, szükség esetén a hét 7 napján, a nap 24 órájában működnek, és testre szabott szolgáltatást nyújtanak a cég ügyfeleinek.

Sokuldalúság a folyamatos fejlődés szolgálatában

A járműszerelvény-kombinációk széles választéka egyértelműen megmutatja, mennyire széles körű a SNEL Logistic Solutions ügyfélportfóliója. „Egyrészt arra összpontosítunk, hogy intenzív áruterítést nyújtsunk az élelmiszeripar számára, másrészt viszont hatalmas növekedést tapasztaltunk a vegyianyag-szállítás terén” – mondja Gert Snel. „Nem lepne meg, ha ez a piaci szegmens végül közép- és hosszú távon a forgalmunk 30%-át tenné ki. Nagyszerű, hogy minden területre ki tudtuk terjeszteni a tevékenységeinket. A cég folyamatos működésének szempontjából ez nagyon jó.

Mindez az egész csapat számára is elismerést jelent, hogy az ügyfelek megengedik nekünk az új területek felfedezését. Ez sokat elárul arról, mennyire megbíznak bennünk.” 

Ragyogó példa a biztonságra

A „fenntartható üzleti gyakorlat” az egyik legfontosabb alapértéke ennek a logisztikai cégnek, amely egy 180 járműből álló flottát tart fenn, ezek 65%-a pedig DAF-gyártmányú. „Számunkra a fenntartható üzleti tevékenység mindenekelőtt azt jelenti, hogy a biztonságnak maximális figyelmet szentelünk” – fejtegeti Snel. „Jelentős összegeket fektetünk be a járművezetőink képzésébe és a modern biztonsági rendszerekbe, beleértve a tehergépjárműveinkét is. Az eredmény: 2013-ban a mi cégünk volt az egyik első logisztikai vállalat Belgiumban, amelyik megkapta a biztonságos tehergépkocsiknak járó Truck Safety címkét, a flamand közlekedésbiztonsági hatóság pedig a biztonság bajnokaként emelt ki minket.” Bárki, aki ellátogat a SNEL Logistic Solutions honlapjára, hamar észreveheti, hogy a „fenntartható üzleti gyakorlat” elsősorban környezetvédelmi kérdésekre koncentrál. Ez volt az egyik első vállalat, amelyik az EcoCombi kormánya mögé ültette járművezetőit, valamint elkezdte az alacsony gördülési ellenállású abroncsok rendszeres használatát az összes járművön, és 85 km/h-s maximális sebességet vezetett be. Ennek eredményeként 3%-kal csökkent az üzemanyag-fogyasztás és 3%-kal csökkent a CO2-kibocsátás. 

„Számomra ez tökéletes példa arra, hogyan egészítheti ki egymást a gazdaság és az ökológia.”

Gazdaság és ökológia

Snel: „Természetesen az alternatív üzemanyagok terén is vizsgálódunk, épp ezért kísérletezünk a HVO-val, egy olyan növényi olajjal, amely teljes egészében hulladékból készül, és nem tartalmaz élelmiszer-alapanyagokat. Ez fontos szempont volt számunkra. Minden új DAF módosítás nélkül is használhatja, ráadásul úgy, hogy a karbantartási követelmények is ugyanazok maradnak. A hatás pedig elképesztő: 89%-kal kevesebb CO2, 33%-kal kevesebb részecske és 9%-kal kevesebb nitrogén termelődik. Sokkal jobb alternatíva, mint az LNG. A tehergépkocsiknak nem kell kitérőt tenniük, hogy megfelelő töltőállomást keressenek – a biodízel egy 10 000 literes tartályból származik, amelyet a partnerünk, a Maes Energy & Mobility állított fel a telephelyünkön. És az a legszebb az egészben, hogy továbbra is rendelkezésre áll a dízelmotoros tehergépkocsik minden előnye, ideértve a megbízhatóságot, a tartósságot, az üzemeltetési költségeket és a viszonteladási értéket. Számomra ez tökéletes példa arra, hogyan egészítheti ki egymást a gazdaság és az ökológia.” ■

 
 
DAF CF HVO Snel
 
 


Mi a HVO?
A HVO (hidrogénezett növényi olaj) hulladéktermékekből, például sütéshez használt zsírból, állati zsírokból vagy cellulózrostból készült szintetikus dízel. A HVO mindenféle arányban keverhető a normál dízelolajjal. A legújabb generációhoz tartozó összes DAF-tehergépkocsi alkalmas a HVO-val történő használatra.