

Gering Meubeltransport Landgraaf
a DAF Connect szolgáltatásról:
„Rengeteg egyértelmű információ egyetlen képernyőn”
A hollandiai Landgraaf városában székelő Gering Meubeltransport bútorszállító cég mind a 46 darab DAF CF vontatóegységét felszereli DAF Connect rendszerrel. „A rendszerrel felszerelt első járműveink már az utakon vannak, és biztosak vagyunk abban, hogy nagyobb biztosítékkal szolgál majd az üzleti modellünk szempontjából” – nyilatkozta Bas Keybek, a családi vállalkozás flottakezelője.
A Gering azonban nem csupán biztosítékot vár a DAF Connect szolgáltatástól. „A fő célunk a rendelkezésre állás idejének növelése és a teljes tulajdonlási költség (TCO) további csökkentése. Ez azonban nem olyan egyszerű számunkra, mert a
járműveink már így is nagyon hatékonyan közlekednek, és nagyon kevés üzemi leállásunk van” – tette hozzá Bas. „Ez annak köszönhető, hogy soha nem szállítunk nehéz rakományt, és rendszeresen elvégeztetjük márkakereskedőnkkel, a Loven-nel, a szakszerű karbantartásokat. Hetente ellenőrizzük a gumiabroncsokat is egy sor szigorú feltétel alapján. Fuvarjainkat nem „éppen időben” (just-in-time) alapon végezzük, hanem ügyfeleink teljes termelési láncában fontos szerepet töltünk be. Szinte az egész készletük a pótkocsijainkon vannak. Éppen ezért nem engedhetünk meg magunknak semmilyen hibát, és próbáljuk elérni a zéró üzemi leállást. Abban reménykedünk, hogy ebben tud segíteni nekünk a DAF Connect szolgáltatás.”

Bár a DAF Connect még fejlesztés alatt áll, máris sokkal mélyebb bepillantást nyújt a Gerings számára flottái működésébe. „Most már világosabb adataink vannak az üzemanyag-fogyasztással és a járművezetők vezetési stílusával kapcsolatban. Még fontosabb azonban számunkra az, hogy a márkakereskedő hamarosan valós időben nyomon követheti járműveink műszaki állapotát. Ez rendkívül megnyugtató számunkra, és az adatoknak köszönhetően jobban előre lehet vetíteni az egyes tehergépkocsik állapotát. Véleményem szerint mindez sokkal rugalmasabb karbantartási rendszer létrehozását fogja lehetővé tenni, tehát ritkábban és rövidebb időre kell majd bevinnünk a szervizbe a tehergépkocsijainkat, ami természetesen jobb rendelkezésre állást eredményez.”
Keybek szerint a szolgáltatás másik nagy előnye az, hogy lerobbanás esetén az ITS sokkal jobban átlátja a jármű problémáját, mint a járművezető. „Gyorsabban kiderül, hogy pontosan mi a probléma, és azonnal elvégeztethetjük a megfelelő javításokat. Mindezek az előnyök együttesen elég meggyőzőek voltak ahhoz, hogy elkezdjük használni a DAF Connect szolgáltatást, amely garantálja számunkra azt, hogy még kevesebb üzemi leállásunk legyen, és a tehergépkocsik hamarabb folytathassák útjukat.”
Bas Keybek azt is hozzátette, hogy a sokkal nagyobb mennyiségű látható információ jelentősen több lehetőséget is biztosít számukra. „Néhány dologhoz hozzá kell majd szoknunk” – mondja, ami valóban igaz a járművezetők egyéni vezetési teljesítményét illetően. „Családi vállalkozásként nagyon szoros a kapcsolatunk a járművezetőinkkel. Sokan közülük már több mint 25 éve dolgoznak velünk, ezért meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt.”
A Gering Meubeltransport Landgraaf a DAF Connect szolgáltatásról: „Most már világosabb adataink vannak az üzemanyag-fogyasztással és a sofőrök vezetési stílusával kapcsolatban.”