DAF-Bandenspanning-skelterrace-FINAL-006

 

Milyen különbséget jelent a megfelelő gumiabroncs-nyomás?

Egy pálya, két karts és különböző abroncsnyomások. Milyen hatása van az alacsony abroncsnyomásnak?  A DAF kísérletet végzett. Nézze meg a videót, és lepődjön meg.

 

 

A lapos kerék senkinek nem jó

Az abroncsok biztosítják a jármű megfelelő tapadását az útfelületen, ezért mindig kiváló állapotban kell lenniük. Ehhez a helyes abroncsnyomás is hozzá tartozik.  

Ha a nyomás túl alacsony, a gumiabroncsok a rájuk nehezedő súly miatt deformálódnak. A deformáció további gördülési ellenállást eredményez, ami növeli a fogyasztást, ráadásul a puha abroncsok jobban is kopnak. A puha gumiabroncsok a folyamatos deformálódás miatt felforrósodhatnak, ha pedig a hőmérséklet emelkedik, a futófelület meglazulhat, és az abroncs felrobbanhat.

DAF-Bandenspanning-skelterrace-FINAL-001
 
DAF-CF-530-FTT-6x4-XF-530-FAN-6x2-3840-dark

Abroncsnyomás-figyelő rendszer (TPMS) új tehergépkocsikra

A megelőzés jobb, mint a javítás – ezért kínál a DAF abroncsnyomás-figyelő rendszert (TPMS) az MX-11 vagy MX-13 motorral szerelt új CF és XF tehergépkocsikhoz. Az abroncsokban lévő érzékelők segítségével a vezető folyamatosan leolvashatja az egyes gumiabroncsok hőmérsékletét és nyomását a műszerfal kijelzőjén, és szükség esetén intézkedhet.

 

Fontos ellenőrzések az abroncsnyomáson kívül

Több fuvarozó kénytelen volt ideiglenesen beszüntetni tevékenységét, viszont most, hogy a gazdaság ismét elindul, ők is újra munkába állnak. Indulás előtt ajánlott ellenőrizni az abroncsnyomást, emellett javasoljuk, hogy ellenőrizze az olajszintet és a hűtőfolyadékot, valamint ellenőrizze a fékeket és a kormányművet is. Ne felejtsen el benézni a motortérbe sem, mivel a madarak és rágcsálók előszeretettel fészkelik be magukat oda. 

Szeretne többet tudni a flotta biztonságos üzembe helyezési lehetőségeiről? Ebben a cikkben mindent megtalál a tehergépkocsik üzemkész állapotának visszaállításával kapcsolatban.