A DAF tiszteletben tartja az Ön adatainak és magánéletének védelmét. Különböző célokra használunk cookie-kat, például a weboldal működtetésére, a honlapunk használatával kapcsolatos élményének javítására, a közösségi médiába történő integráció kialakítására, valamint a célzott marketing tevékenységek elősegítésére honlapunkon belül és kívül. Weboldalunk további használatával Ön beleegyezik cookie-használatunkba. Ha azonban személyre kívánja szabni cookie beállításait, kattintson az alábbi „Beállítások módosítása” lehetőségre. Beleegyezését bármikor visszavonhatja. További tudnivalókért tekintse meg a Cookie nyilatkozatunkat.
DAF_NGD_XGplus_nameplate_wide

Energiából folyadékot

A CO₂-kibocsátás akár 100%-os csökkenése

 

Ha kicsit messzebbre tekintünk a jövőbe, olyan üzemanyagokat látunk, amelyek a CO2-kibocsátás 100%-os csökkenéséhez vezethetnek. A „Power to Liquid” üzemanyagok előállítása során elektrolízis és zöld villamos energia felhasználásával termelnek hidrogént, amelyet aztán újrahasznosított CO2-vel vegyítenek a szintetikus dízel létrehozásához.

 
 

A CO2 begyűjtése 

A „Power to Liquid” üzemanyagok alapelve szempontjából kulcsfontosságú szerepe van a jelenleg fejlesztés alatt álló szűrőknek, amelyek a CO2 begyűjtésére és tárolására szolgálnak.

Az égés során felszabaduló CO2 begyűjtése és hidrogénnel való vegyítése lezárja a kört, és az eredetileg kibocsátott CO2-t újra fel lehet használni üzemanyag létrehozásához.

Power to liquid
 

CO2-semlegesség

A jövő „Power to Liquid” üzemanyagait a töltőállomások meglévő hálózatán keresztül is el lehet majd osztani, és akár a jelenlegi dízelmotorokban is használhatók. Teljesen CO2-semlegesek a kitermeléstől a gépjárművekben történő felhasználásig, persze csak abban az esetben, ha a hidrogént napenergiával, vízenergiával vagy szélenergiával állítják elő.

Jelenleg viszonylag magas költséggel és csekély mértékben gyártanak „Power to Liquid” üzemanyagokat laboratóriumi környezetben. Várhatóan 2025 és 2030 között állnak majd rendelkezésre szélesebb körben.