Prediktív sebességtartás

A prediktív sebességtartás (PCC) speciális GPS-technológiát alkalmaz a jármű pontos helyzetének meghatározásához, továbbá így méri fel a következő 1-2 kilométer során várható vezetési körülményeket. 

A megadott tartományon belül a prediktív sebességtartás meghatározza a megfelelő sebességet, a prediktív sebességváltás pedig kiválasztja a megfelelő fokozatot.

Mindkét technológia kiindulópontja, hogy addig lehessen vezetni a legmagasabb sebességfokozatban, és ezáltal az optimális fordulatszám-tartományban, ameddig csak lehetséges. Az emelkedő tetejére való felérkezés előtt a rendszer próbál magasabb sebességfokozatban maradni. Ha az emelkedő után egyből lejtő következik, a rendszer kevesebb üzemanyagot fecskendez be a legmagasabb pont elérése előtt, és a szerelvénytömeg lendületének segítségével próbálja „átlökni” a járművet a csúcson.

Egyes esetekben a prediktív sebességtartás engedélyezheti a jármű sebességének csökkenését a beállított érték alá, például, ha a jármű egy domb tetejét már majdnem elérte, a rendszer „tudja”, hogy a helyzeti energia újra a kívánt szintre fogja növeli a sebességet a lejtő során. A prediktív sebességtartás ideiglenesen engedélyezhet az előzetesen megadottnál magasabb sebességet — természetesen az előre beállított toleranciaértéken belül — tekintettel az üzemanyag-fogyasztás lehető legnagyobb mértékű csökkentésére.

A prediktív sebességtartásnak és a prediktív sebességváltásnak köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 kibocsátás akár 3%-kal is csökkenhet, főleg dombos útszakaszokon. 

Hogyan takarít meg üzemanyagot a prediktív sebességtartás?

A jármű előtt álló út felmérése, Prediktív sebességtartás

A vezérlés a következő módokon avatkozhat be:

Sebességtartás és lejtmeneti sebességszabályozás beállításai

Ideiglenesen magasabb vagy alacsonyabb járműsebesség engedélyezése az egész úton elfogyasztott üzemanyag mennyiségének csökkentésére.

  • A jármű sebességének csökkentése közvetlenül az emelkedő csúcsa előtt
  • A jármű sebességének a sebességtartásban beállított érték fölé engedése egy újabb kapaszkodó megkezdése előtt
  • A jármű sebességének a beállított lejtmeneti sebesség fölé engedése egy meredek lejtő végénél

AS Tronic fokozatváltási stratégiája (prediktív fokozatváltás)

Üzemanyag-megtakarítás alacsonyabb motorfordulatszám miatt.

  • Felkapcsolás, ha a következő fokozatban a gyorsulás elegendő az emelkedő tetejének eléréséhez
  • Felkapcsolás letiltása a rövid lejtőkön (várható visszakapcsolás a következő kapaszkodó előtt)
  • Szükségtelen visszakapcsolás letiltása közvetlenül a dombtető elérése előtt (várható felkapcsolás a lejtőn)

Kapcsolódó információk

A DAF Euro 6 Jármükinálat

DAF Euro 6 model range

Teljesen új tervezés a maximális hatékonyságért, megbízhatóságért és a legmagasabb szintű vezetési kényelemért.

Olvassa tovább

DAF Transport Efficiency

Your-profitability-our-aim-and-logo_hu

A DAF Transport Efficiency központi filozófiánk elnevezése, melynek köszönhetően a legmagasabb kilométerenkénti hasznot biztosítjuk az Ön számára.

DAF Transport Efficiency

Lépjen kapcsolatba a helyi DAF márkakereskedővel

DAF logo on dealer building

Többet szeretne tudni? A DAF márkakereskedő örömmel tájékoztatja mindenről, amit tudni szeretne a DAF termékekről és szolgáltatásokról.

Kapcsolatfelvételi űrlaphoz lépés