A DAF tiszteletben tartja az Ön adatainak és magánéletének védelmét. Különböző célokra használunk cookie-kat, például a weboldal működtetésére, a honlapunk használatával kapcsolatos élményének javítására, a közösségi médiába történő integráció kialakítására, valamint a célzott marketing tevékenységek elősegítésére honlapunkon belül és kívül. Weboldalunk további használatával Ön beleegyezik cookie-használatunkba. Ha azonban személyre kívánja szabni cookie beállításait, kattintson az alábbi „Beállítások módosítása” lehetőségre. Beleegyezését bármikor visszavonhatja. További tudnivalókért tekintse meg a Cookie nyilatkozatunkat.
Papenburg

„Biztonságosabb jobbra kanyarodás”

GP Günter Papenburg AG

 

„Balkormányos járművel jobbra kanyarodni az egyik legveszélyesebb manőver” – magyarázta Jan Klimant, a GP Günter Papenburg AG vállalat tehergépkocsi-vezető oktatója. Egy interjúban részletesen kifejtette, miért szerelte fel a cég új DAF-járműflottáját a Brigade kanyarodást segítő rendszerrel, és mit gondolnak a járművezetők az új rendszerről.

A GP Günter Papenburg AG építőipari rendszerszolgáltató vállalat 2019 elején 25 új DAF-tehergépkocsival bővítette 700 tagú flottáját. A DAF-márkakereskedésben az összes új járművet felszereltették a kanyarodást segítő Brigade rendszerrel. „Korábban volt néhány balesetünk és néhány járművünk megsérült az úton, főleg akkor, amikor a járművezetők jobbra kanyarodtak. Ezért volt olyan fontos, hogy felszereljük az új tehergépkocsijainkat kanyarodást segítő rendszerrel” – mondta Klimant. Balra kanyarodáskor a járművezető a tehergépkocsi egész bal oldalát látja az ablakon keresztül. Jobbra forduláskor azonban nem ez a helyzet, mert ilyenkor lát a legkevesebbet a járművezető, és teljes egészében a tükrökre kell hagyatkoznia.

Vizuális- és hangriasztások

A Brigade kanyarodást segítő rendszerrel a járművezető az oldalkamerának köszönhetően az egész utasoldalt és a holtteret is láthatja. Ezen kívül a tehergépkocsira szerelt oldalsó észlelési rendszer a fülke környezetében lévő mozdulatlan és mozgó akadályokra is figyelmezteti a járművezetőt. A fülkében vizuális- és hangriasztások adnak tájékoztatást a jármű és az akadály közötti távolságról. „A Brigade kanyarodást segítő rendszer segít minimálisra csökkenteni a tehergépkocsijainkat érő károkat az utakon, és minden helyzetben gondoskodik járművezetőink biztonságáról” – mondta Klimant.

Segítség manőverezéskor és tolatáskor 

A Papenburg elengedhetetlennek tartja a járművezetői biztonsági rendszereket. „Járművezetőink számára nagyon könnyű az új rendszer üzemeltetése, és rendszeresen megtapasztalják előnyeit jobbra kanyarodáskor. A kanyarodást segítő rendszer másik nagy előnye az, hogy nagymértékben segíti a tolatási manővereket építkezéseken és más, hasonló területeken” – tette hozzá Klimant.

Hasznos befektetés

Klimant úgy véli, hogy azokat a tehergépkocsikat, amelyek továbbra is a flottában maradnak, és még nincsenek ellátva kanyarodást segítő rendszerrel, végül szinte biztosan fel fogják szerelni utólag ezzel a hasznos rendszerrel. Zárásképpen azt is elmondta, hogy „a Brigade kanyarodást segítő rendszernek köszönhetően megelőzött balesetek nagy számát figyelembe véve a rendszer nagyon megérte az árát”.

A Brigade kanyarodást segítő rendszerre vonatkozó további tudnivalók a TRP e-katalógusban olvashatók

 

Papenburg