Gyümölcsöző kapcsolat


 

Négy évvel ezelőtt szerzett be először DAF nyerges vontatókat a több mint harmincéves szakmai múltra visszatekintő Ferro-Sped 2000 Kft., azonban már a 125 szerelvényt számláló flotta vontatóinak közel fele a holland gyártó emblémáját viseli. Mára nagyon szoros kapcsolat alakult ki a dabasi cég és a márkakereskedője között, amely elsősorban a kiváló alkatrészellátásnak, a maximális szerviztámogatásnak, illetve a rendkívül ügyfélközpontú értékesítés utáni kiszolgálásnak köszönhető. 

 

Ma már második generációs cégként működik a Ferro-Sped 2000 Kft., amelyet Suhajda Tamás ügyvezető igazgató fiatalos lendülettel és nagyon sikeresen irányít. Volt kitől tanulnia, ugyanis édesapja 1985-ben kezdett fuvarozással foglalkozni, kezdetben egy állami tulajdonú vállalatnál. Igen hamar átkerült az acélszállítást végző részleghez, ahol aztán minden részét elsajátította ennek a területnek. Az 1989-es rendszerváltás után már magánvállalkozóként egy saját, használtan vásárolt tehergépkocsival fuvarozott. Majd évről évre szépen gyarapodott a flotta, egyre fiatalabb és korszerűbb, később lízingelt új járművek kerültek a flottába, 1998-ban pedig a cég megvette a jelenlegi telephelyét, amelyet szintén folyamatosan bővített. Időközben az acélkereskedelem és építőipari acéltermékek, például acélhálók és acélszálak gyártása is megjelent a profilban. Ezért az ezredforduló előtt a közúti fuvarozás, mint tevékenység különválasztására megalapult a Ferro-Sped 2000 Kft. Suhajda Tamás édesapja jelenleg a családi tulajdonú cégcsoport acélkereskedelemmel foglalkozó tagját vezeti.

A Ferro-Sped 2000 Kft.-t még közösen húzták ki a 2009-es válságból, és állították újból növekedési pályára 2012-ben. Ekkortájt jelent meg a profilban a belföldi építőipari acélfuvarozás mellett a túlméretes áruk nemzetközi szállítása. Így már ötven kihúzható, illetve mélyágyas, szélesíthető pótkocsi is szerepel a járműparkban, amelyekkel akár hat méter széles, 42 méter hosszú és hetven tonna tömegű rakományok is szállíthatók. A cég szerelvényei túlméretes acélszerkezeteket visznek főként Németországba és Ausztriába, ahonnan szintén túlméretes árukat vagy kábeldobokat, hegesztett síkhálókat, betonacél-gerendákat, cserepet és térkövet hoznak. Emellett már mezőgazdasági gépek nemzetközi fuvarozásával is foglalkozik a vállalkozás.

A Ferro-Sped 2000 Kft. ma már napi 180, illetve havonta 3800 fuvarfeladatot old meg, ebből ezret spedíció keretében kiszervez alvállalkozóknak. A fuvarok hetven százalékban belföldi, harminc százalékban nemzetközi viszonylatúak. A 160 főt foglalkoztató cég százezer négyzetméteres telephelyén négyállásos szerviz és egyállásos kamionmosó is működik. Jelenleg 125 szerelvény dolgozik a flottában, a nyerges vontatók közül több mint ötven DAF gyártmányú. A cég idén 42 új DAF XF 480 Space Cab modellt szerzett be, egyrészt a korábbi, 2014-es XF 460-asok lecserélésére, másrészt bővítési céllal.

Növekedés a DAF-fal

„Miután 2012-ben sikerült ismét pozitívba átfordítani a cég pénzügyi mutatóit, és újból növekedési pályára állni, 2014-ben eljött az ideje egy jelentősebb flottabeszerzésnek. Két lehetőségünk volt, vásárolunk három-négyéves használt járműveket vagy valami új irányba mozdulunk el. Így került képbe a DAF, amelytől 34 új XF 460 Space Cab vontatót szereztünk be. Egyrészt más fuvarozóktól nagyon jókat hallottunk az XF típusról, amely ekkor már kiforrott, megbízható jármű hírében állt, és évek óta piacvezető volt Magyarországon. Nálunk a megbízhatóság kiemelten fontos szempont, hiszen nem késhetnek a kiszállításaink. Ezenkívül a DAF-nál már az értékesítési folyamat is nagyon meggyőzőnek bizonyult” – kezdte Suhajda Tamás.

„Vegyes összetételű flottánk révén több tehergépkocsi-márkával is kapcsolatban állunk, azonban a DAF nyújtja a leghatékonyabb, legrugalmasabb és leginkább ügyfélbarát szerviztámogatást. Először is kiváló az alkatrészellátás, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy a járművek üzemidejét maximalizálhassuk. Az XF vontatóinkhoz eredeti DAF szűrőket és kenőanyagokat használunk, valamint a TRP-től is szoktunk alkatrészeket beszerezni, például üzemanyag-előszűrőket. Sőt, a nemrég átvett XF vontatóinkon a gépkocsivezetők magas szintű kényelmét biztosító álló helyzeti légkondicionáló is a TRP terméke. Így nyitottan állunk a TRP Trailer Pilot projekthez, amelynek keretében az egyik pótkocsinkat TRP-alkatrészekkel újítják fel. Amennyiben kedvező eredményeket hoz ez a teszt, akkor a későbbiekben még több TRP-alkatrészt szerzünk majd be” – magyarázta az ügyvezető igazgató.

Kiszámítható és megbízható üzemelés

„Továbbá nagyon megbízhatók az XF-ek, de minden járművel előfordulnak műszaki problémák, ezek megoldásában viszont a DAF élenjár. A márkakereskedőnk szervizében kiváló minőségben elvégzik a szükséges javítási, illetve karbantartási műveleteket. Vontatóinkat három év garanciával és négy évre, illetve évente 90 ezer kilométerre szóló MultiSupport Care Plus karbantartási szerződéssel szerezzük be, ami erre a teljes futamidőre kiszámítható és megbízható üzemelést biztosít, jobb visszavásárlási árat eredményez, miközben a DAF mindvégig maximális szerviztámogatást nyújt. Külföldön még nem történt meghibásodás az egyébként nagyon megbízható DAF vontatóinkkal, belföldön azonban igénybe vettük már a DAF ITS országúti segélyszolgálatot. Ennek a szolgáltatásával is elégedettek voltunk, sőt, azonnal csereautót kaptunk, így szinte meg sem éreztük a lerobbanást.

Nagyon előnyös továbbá, hogy a Hungarotruck kijelölt számunkra egy after sales értékesítőt, aki szükség esetén házhoz jön a telephelyünkre, mindent gyorsan és rugalmasan elintéz, megold, mindezt kitűnő kollegiális viszonyban. Többek között ilyenek miatt részesítjük előnyben a DAF márkát. Mivel több gyártó járműveit üzemeltetjük évtizedek óta, bőven van összehasonlítási alapunk. Így kijelenthetem, hogy a szerviztámogatás és az értékesítés utáni szolgáltatások, vagyis a vevőszolgálat terén toronymagasan a DAF nyújtja a legmagasabb színvonalat” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

Kiváló tapasztalatok

„Gépkocsivezetőink szintén gyorsan megkedvelték a DAF XF vontatókat a tágas, kényelmes, sofőrbarát fülkéjüknek és nyomatékos, jól vezethető motorjuknak köszönhetően. Az idén beszerzett 42 XF 480-as modellt már légrugós fülkefelfüggesztéssel és álló helyzeti légkondicionálóval rendeltük meg, hogy még kényelmesebb körülményeket nyújthassunk munkatársainknak a nagyobb lojalitás érdekében. Az első hónapok futása alapján azt tapasztaljuk, hogy az új generációs XF-ek száz kilométerenként 1,5 literrel kisebb átlagfogyasztással dolgoznak, mint elődeik. Ez a különbség a későbbiekben valószínűleg még növekszik majd. Ez is azt igazolja, hogy a DAF mindig betartja, amit ígér” – folytatta elégedetten Suhajda Tamás.

„A DAF mindig betartja, amit ígér.”

Better Service Better DAF