Hogyan javítja a testre szabás a járművezetők elégedettségét?


 

 

Charles Dehergne, a TCDA, AVERTY Transports és a DUTAY Transports vállalat igazgatójának véleménye szerint amennyiben a járművezetők az igényeiknek megfelelő járművet kapják, azzal könnyebb aktív együttműködésre ösztönözni őket, fokozni lehet a hűségüket, és a vállalatcsoport sikerét is jobban meg lehet alapozni.

A TCDA vállalatcsoport DAF-járműveket alkalmaz a vállalat üzleti sikereinek biztosítása érdekében. A cég 2011-es megalapításakor eredetileg szállítmányozói munkakört betöltő Charles Dehergne vezeti jelenleg a TCDA vállalatcsoportot, amely akkor vetette meg igazán a lábát a szállítmányozási iparágban, amikor felvásárolta az AVERTY Transports és a DUTAY Transports céget. A cégcsoport, amelynek sikere emberközpontúságán és nagylelkű alkalmazotti juttatásain alapul, 2016-ban 12 millió eurós forgalmat bonyolított.

Charles Dehergne jövőre a 2020-as Teljesítmény Projekt jegyében az alkalmazottakra támaszkodva tervezi a forgalom 20 millió euróra növelését. „Célom, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek, sikerem kulcsa pedig, hogy hallgatok az alkalmazottaimra, és ügyelek arra, hogy ők is elégedettek legyenek” – mondja. Odafigyel a járművezetőire, és gyakran kikéri a véleményüket vállalati ügyekben. „Úgy tekintek rájuk, mint első vonalbeli értékesítőkre, és bevonom őket a vezetői ügyekbe is” – részletezi tevékenységének hátterét a cég igazgatója.

„Sikerem kulcsa az, hogy gondoskodom a járművezetőim elégedettségéről” – állítja Charles Dehergne.

A TCDA Group általi felvásárlásukat követően az Averty Transports és a Dutay Transports DAF-tehergépkocsikat kezdtek el alkalmazni a flottájukban, amely lépést a márka kiváló ár-érték arányát felismerő Charles Dehergne ösztönzött, akinek meggyőződése, hogy ezzel növelhető a járművezetők lojalitása, és ezáltal ők is bevonhatók a vállalat életébe.

A TCDA Group a növekvő sikert a DAF járműveire alapozva kívánja fenntartani. A Charles Dehergne által 2011-ben alapított TCDA Group szállítmányozó vállalat az Averty Transports felvásárlásakor, 2012 áprilisában belépett a hűtött áruk és ipari rakományok szállításának szektorába. Azóta a csoport fiatal igazgatója két DAF típust is beillesztett az Averty flottájába. Mindez azonnal megelégedettséggel járt: „A helyi DAF-képviselet egy öt évre vagy 650 000 km-re szóló megállapodás keretén belül előnyös árat ajánlott” – magyarázza Charles Dehergne. „A járművek a hűtött áruk szállítását megbízhatóan, üzemanyagtakarékosan és rendkívül hatékonyan végzik. A DAF-képviselet ezenkívül műhelye, karbantartási szolgáltatásai és az ügyfélkapcsolatok tekintetében is a legjobbnak bizonyult. Végezetül pedig a DAF-tehergépkocsik kiváló ár-érték arányának köszönhetően vált lehetővé, hogy a járművezetőkkel kialakítani kívánt közösségi szempontokat is megvalósíthassam.” 

A járművezetők motiválása

A nagybátyja által a szállítmányozás világában felnevelt és formált Charles Dehergne a munkáltatói körében nem találta meg a vállalati növekedéshez szerinte elengedhetetlen személyzeti és járművezetői motivációt: „Egy fejlődni kívánó vállalatnak kommunikálnia kell a munkavállalóival, és nyereségrészesedésen keresztül motiválnia kell őket” – magyarázza. „Így érdemelhető ki a tiszteletük és elköteleződésük. Erre azonban azt mondták, hogy szó sem lehet arról, hogy a vállalat költségén közösségi laboratóriumot hozzunk létre. Ezért otthon alkottam meg egyet, és élvezhettem annak előnyeit: míg az Averty 150 000 eurós veszteséggel rendelkezett, mikor felvásároltam, a közösségi irányításon, illetve az alkalmazottakkal és járművezetőkkel megvalósított nyereségmegosztáson alapuló elképzeléseimnek köszönhetően a következő évben 800 000 eurós többletet realizáltam.”

Nagyobb mennyiségek, kevesebb járművezető

Charles Dehergne 2016-ban megjósolta, hogy a közlekedési válság véget ér, járművezetői pedig fontos szerepet játszanak abban, hogy a 2020-as évre vonatkozó előrejelzéseknek megfelelően 2017-ben elérjék a 14 millió eurós, 2020-ban pedig a 20 millió eurós árbevételt: „Tudtam, hogy a flották válság miatti járműszámcsökkenése a szállítási tevékenységük jobb áttekintésére ösztönzi a cégeket” – mondja a TCDA igazgatója. „Amikor a mennyiség növekedésének és a járművezetők hiányának hatása összeadódott, tudtam, hogy az ügyfelek nagyobb érdeklődést mutatnak ajánlataink és szolgáltatásaink iránt. A célkitűzésem ezért az volt, hogy minden lehetséges és meglévő ügyfelet tájékoztassak üzleti tevékenységünkről, ami alapján megtervezhetik szállítási műveleteiket. Az információ megerősítését követően így az ügyfelek emlékezhettek rám, és felhívhattak.” 

A járművezetők megbecsülése

Ezzel egyidejűleg Charles Dehergne felkészítette munkatársait, hogy a fuvarozók igényeire 48 órán belül adjanak választ: „Mivel számomra az jelenti a motivációt, ha az ügyfél azért elégedett, mert minden figyelmet megkap, e stratégia sikere azon múlik, hogy üzleti tervemet vonzónak találják-e az operátorok és a járművezetők” – állítja. „Mindent elkövetek tehát azért, hogy elköteleződésükért cserébe elégedettek legyenek, hiszen távollétemben ők működtetik a vállalatot.” A járművezetők állnak új szolgáltatási modelljének középpontjában: „A műveleti részlegen dolgozó munkatársak és a járművezetők közötti csapatépítő napokon kívül kéthavonta munkacsoportot szervezek, két járművezető szaktanácsadása mellett.” Minden problémás területet áttekintünk a járművezetők és az operatív munkatársak hatékony együttműködése érdekében. Az üzleti eredmények, az üzemanyagköltségek és az incidensek ismertetésén keresztül elérem, hogy felelősséget érezzenek a vállalat működésével kapcsolatban. Ugyanígy tájékoztatom őket eredményeinkről és tervezett beruházásainkról is. Cserébe beszámolnak a járművezetői panaszokról és igényekről. Átadják az ügyfelektől hallott kereskedelmi jellegű információkat is. Megbecsülésemet pedig igényeik teljesítésével próbálom kimutatni.”

17 DAF jármű beszerzése 18 hónap alatt

Charles Dehergne felajánlotta sofőrjeinek, hogy válasszák ki a flotta tíz új járművét – ők pedig a DAF XF510 mellett döntöttek, amit a TCDA igazgatója azonnal elfogadott. „Automata sebességváltójának köszönhetően a DAF XF 510 Euro 6 tehergépkocsi megbízhatónak és kiváló teljesítményűnek tűnik.” – vélekedik Charles Dehergne. „Az oldalsó sárhányók miatt a jármű nem csupán kimagasló üzemanyag-fogyasztási jellemzőkkel rendelkezik, hanem tetszetősen is mutat. Nagy fülkéje rendkívüli kényelmet nyújt a járművezetőknek, tetőfényszórói pedig az éjszakai vezetés biztonságát szolgálják. Végezetül, kiváló ár-érték arányának köszönhetően nem csoda, hogy a kollégáim nagyon szeretik vezetni.” 2017 elején Charles Dehergne tíz darab DAF XF510 Super Space Cab járművet vásárolt, amelyek hűtőgéppel, ágymatraccal, tévével, állóklímával és tetővilágítással is fel vannak szerelve. Ez nagyon tetszett a járművezetőknek. A sikeren felbuzdulva Charles Dehergne további DAF járműveket vásárolt: „2018-ban két DAF XF510-es típust vásároltam az Averty, két – sokoldalúbbnak mondható – XF480-as típust pedig a DUTAY számára, mindet Super Space Cab változatban” – mondja. Február végén a Dutay további három XF480 Super Space Cab típussal bővül. „18 hónap alatt 17 DAF járművet vásároltam.” 

Extra 1500 euró a viszonteladáskor

Charles Dehergne a TCDA Group legelégedettebb tagja: „Ezek a funkciók járművenként 5000-6000 eurómba kerültek, de lehetővé tették, hogy a legjobb sofőröket alkalmazhassam, és meg is tarthassam őket” – avat be a részletekbe Charles Dehergne. „Azzal is tisztában vagyok, hogy továbbértékesítéskor járművenként 1500 euróval többet kapok.” A fiatal cégvezető azzal is javított járművezetőinek napi életkörülményein, hogy a 2018 júniusában, Aizenayben megnyitott telephelyét kényelmes zuhanyzókkal és mellékhelyiségekkel szerelte fel. A parkoló két üzemanyagtöltő állomással rendelkezik, amelyek a második üzemanyagtartályhoz való kiegészítő töltővel felszereltek: „A sofőröknek többé nem kell a tömlővel átcsúszniuk a tehergépkocsi alatt, hogy megtöltsék azt” – közli elégedetten. A parkolóban három mosóállomás is található, amelyek egyike emelővel és a felépítmény feletti szerkezethez csatlakoztatott Karcher tömlőkkel is fel van szerelve: „Ezekkel a tömlőkkel a sofőrök könnyen megtisztíthatják a pótkocsik kerekeit és tetejét” – magyarázza Charles Dehergne. „Ezzel a berendezéssel a heti tisztítás során negyven percnyi időt takaríthatnak meg.” 

Járművezetői szempont: „A DAF-tehergépkocsik mindig kényelmesek”

Aurélien Bignon már régóta imádja a DAF-tehergépkocsikat: „Gyerekként édesapámmal sokat utaztam DAF-tehergépkocsikban, mert sofőrként dolgozott, míg édesanyám az operatív részlegen” – meséli. „Sofőrként az első munkahelyem 2002-ben egy DAF fülkéje volt.” Így alig várta, hogy az Averty Transports által 2017-ben megvásárolt tíz DAF XF510 egyikét ő vezethesse. Ezt viszont nem volt könnyű elérnie, mivel még csak 2015 márciusa óta végez hosszabb fuvarokat: „De elkeserített volna, ha nem kaphatok egyet” – vallja be. Így nagyon boldog volt, amikor megkapta a friss és fagyasztott termékek Aizenay (85) és Párizs közötti heti fuvarozásához a legjobb felszereltséggel ellátott DAF XF510-es típust: „Egy DAF mindig nagyon kényelmes” – kezdi ragyogó szemekkel. „Tágas fülkével, kényelmes fekvőhellyel, hűtőgéppel és tévével rendelkezik, ami rendkívül kellemes körülményeket biztosít. Az ergonomikus műszerfalon minden működtetőelem könnyen elérhető, a kormánykerék pedig tökéletesen pontos vezetést tesz lehetővé.”

Büszke DAF-tulajdonos

A hosszú utakon éjszaka vezető sofőröknek óriási segítséget nyújt a nagy távolságot bevilágító tetőfényszóró: „Amikor erdőn keresztül vezet az utam, látom az úttesten áthaladó vadakat.” A legkedveltebb funkció azonban a nappali klímaberendezés: „A légkondicionálás egyenletes hőmérsékletet tart fenn a fülkében még nyáron is” – mondja. „Kevésbé fáradok el, jobban alszom, és jobb kedvvel végzem a munkámat. Az ügyfelek beszédbe elegyednek velem, a megtett útról érdeklődnek, illetve azon csodálkoznak, hogy milyen intelligens kamionom van. Örömmel rakodják fel rá a termékeiket.” Aurélien Bignon büszke a DAF-tehergépkocsijára és hálás a főnökének. Hosszú időt kíván eltölteni az Averty Transports kötelékében, tíz évnyi szolgálat után egyetlen ambícióval: „Tanácsadó járművezetővé szeretnék válni” – osztja meg reményeit.

Better Service Better DAF