Letöltés:

2019. április 11. | Budapest | DAF Hungary Kft.

Elkészült a DAF CF 480 8x4 billenőfelépítményes statikus demojármű


Élmény vele a munka

Idén várhatóan tovább erősödik az építőipar hazánkban, így a billencs-tehergépkocsik iránt is nagy a piaci érdeklődés. A Hungarotruck Kft. ezért elkészítette DAF CF 480 8x4 demojárművét lengyel KH-Kipper billenőfelépítménnyel felszerelve, hogy az érdeklődők testközelből is megismerkedhessenek a holland márka építőipari teherautóinak sajátosságaival. Tapasztalt billencses gépkocsivezető közreműködésével már bányában is ízelítőt adott képességeiből a jármű.

Szabó Sándor tehergépkocsi-vezető minden téren elégedetten nyilatkozott a tesztelés után.
DAF CF FAD 8 4 tesztsofor

Mostantól a Hungarotruck Kft. budapesti telephelyén személyesen is megismerkedhetnek az ügyfelek az új generációs DAF CF 480 8x4 építőipari modellel. A jármű orrpaneljén büszkén hirdeti a felirat, hogy a DAF márka immár tizedik éve piacvezető Magyarországon.A fotózás alkalmával Szabó Sándor vezette a DAF demojárművét, aki közel húsz éve dolgozik tehergépkocsi-vezetőként, és már számos különféle billencs megfordult a kezei között.

DAF CF FAD 8 4 foto

 

Ez az egyik legáltalánosabb specifikáció a hazai billencspiacon: 8x4-es hajtásképlet, 480 lóerős motor, kézi sebességváltó, félköríves acélteknő.


DAF CF FAD 8 4 foto 2

A CF 480 8x4 kiválóan helytáll nehéz terepviszonyok esetén is.

Villámteszt
„Kicsit bajban vagyok, mert nem igazán tudok rosszat mondani erről a tehergépkocsiról. A fülke belsőtere kifejezetten igényes, néhány távolsági modell is megirigyelhetné. Minden eleme jól kézre áll és könnyen kezelhető, a központi kijelzője szép grafikájú és sok információt közöl, többek között a tachográfadatokat is megjeleníti, illetve a vezetési stílust is valós időben kiértékeli. Kényelmes ülése sok állítási lehetőséget kínál, a deréktámaszai pedig nagyon jól tartanak. A hajtását illetően a motorja rendkívül nyomatékos, már egészen alulról is erőteljesen húz és széles tartományban nagy nyomatékot fejt ki. A 16 fokozatú, kézi kapcsolású ZF sebességváltója kifejezetten jó a korábbihoz képest, ez egy nagyon bevált egység. Ebben a bányában nem találtunk olyan szintkülönbséget vagy szerkezetet, ahol ne követte volna le a futómű és a meghajtás a terepviszonyokat. Kormányzása szintén kiváló, a jármű könnyen és pontosan irányítható, valamint kis íven fordul. Bőrbevonatú multifunkciós kormánykereke rendkívül jó fogású. Mindemellett praktikus, hogy lift könnyíti meg a pótkerék leengedését a fülke mögött, és a KH-Kipper felépítmény is hibátlannak tűnik a félköríves teknőjével. Összességében ez az egyik legjobb négytengelyes tehergépkocsi, amit valaha vezettem, nagyon szívesen dolgoznék egy ilyen teherautóval” – foglalta össze tapasztalatait Szabó Sándor a tesztelés után.